Що таке «Картка киянина» та як її отримати: покрокова інструкція

Нещодавно КМДА анонсувала підвищення вартості проїзду у комунальному громадському транспорті у Києві з 01.01.2022 року. Проте пізніше з’явилася інформація про те, що питання перегляду вартості тарифів на проїзд у громадському транспорті Києва винесене поки що на обговорення.

Редакція онлайн-журналу The Point вирішила розібратися у цьому питанні, аби ви завчасно змогли підготуватися до можливого підвищення тарифів та оформити Картку киянина. Роз’яснив важливі моменти оформлення Картки Олег Половинко, директор Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій КМДА.

Олег Половинко

Картка киянина – що це

Картка киянина – це іменна багатофункціональна електронна пластикова картка, вона одночасно є як платіжною карткою, так носієм персональних даних власника.

Хто може отримати Картку киянина?

  • громадяни з київською реєстрацією;
  • учні та студенти навчальних закладів Києва (або їх батьки/опікуни);
  • громадяни, які мають право на пільги, доплати, допомоги, компенсації відповідно українського законодавства та актів Київської міськради, виконавчого органу Київської міськради;
  • внутрішньо переміщені особи (особи, які стоять на обліку у Києві, які переміщені з тимчасово окупованої території України/району проведення АТО/операції об’єднаних сил);
  • особи, які працюють в Києві згідно з нормами чинного законодавства.

Які можливості надає Картка своїм власникам

  1. Пільговики можуть безкоштовно їздити у комунальному громадському транспорті Києва (метро, трамваї, тролейбуси, автобуси). Особи, які не є пільговиками, можуть використовувати Картку як проїзний – поповнювати її на проїзд від 1 до 50 поїздок. Розмір знижки на проїзд залежить від поточного тарифу. Наразі кияни мають можливість придбати наперед поїздки за ціною 6,50 грн.
  2. Пільговики можуть відвідувати за спеццінами або безкоштовно (у визначені дні) муніципальні заклади культури (театр, музей).
  3. Сплачувати без комісії послуги ЖКГ, якщо здійснюватимуть оплату через особистий кабінет Центру комунального сервісу.
  4. Користуватися знижками у комунальних аптеках мережі КП «Фармація».
  5. Використовувати Картку як засіб ідентифікації громадянина під час користування міськими е-сервісами.
  6. Власники можуть стати в електронну чергу в дошкільні навчальні заклади Києва.

Де оформити Картку?

У будь-якому відділенні «Ощадбанку» у столиці.

Які документи потрібні для оформлення:

  • паспорт;
  • ідентифікаційний код;
  • документ, який підтверджує право на отримання Картки (учнівський/студентський квиток, довідка з місця роботи);
  • кольорове фото 3х4.

Для пільговиків чи вимушених переселенців алгоритм інший. Їм потрібні для оформлення наступні документи:

  • паспорт;
  • ідентифікаційний код;
  • пільгове посвідчення;
  • довідка переселенця (на вимогу).

Оплата за отримання та обслуговування Картки

  • Громадяни-пільговики отримують Картку безкоштовно.
  • Громадяни, які не відноситься до пільгових категорій мешканців столиці та зареєстровані в Києві, а також громадяни, які працюють в столиці (кияни та некияни) згідно з нормами чинного законодавства – отримують Картку за власні кошти (Пакет «Стандартний» – 120 грн/рік) або на умовах зарплатного проєкту в «Ощадбанку».
  • Громадяни, які не підпадають під жодну категорію пільг, сплачують за обслуговування Картки 120 грн/рік.

Якщо власник Картки втратив або пошкодив Картку протягом терміну її дії, він має сплатити комісію за виготовлення нової Картки згідно тарифів банку-емітенту.

Як поповнити Картку?

Поповнити поїздками Картку можна в терміналах, касах метро, онлайн на сайті КП ГІОЦ або EasyPay.

Строк випуску

Строк випуску Картки киянина – не більше 30 днів. Її можна забрати у відділені «Ощадбанку», в якому вона була замовлена.

Як активувати Картку?

При отриманні Картки у відділенні банку, необхідно ввести пін-код картки, після чого протягом 3-х діб автоматично активується транспортний додаток картки. Якщо після 3-х діб муніципальна картка «Картка киянина» не буде спрацьовувати в громадському транспорті, потрібно звернутися за телефоном технічної підтримки – 366-55-55 – для з’ясування причини виникнення проблеми.

Отже, наразі мер Києва заявив, що питання перегляду тарифів на проїзд у комунальному транспорті до кінця опалювального сезону розглядатися не буде. Проте якщо ви входите до переліку осіб, які можуть оформити Картку киянина, можна цим зайнятися найближчим часом, щоб бути готовим до змін у будь-який момент.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Кращі статті за тиждень – у вас в пошті!

Читайте також