Запитання стосовно колишнього роботодавця звучить ледь не на кожній співбесіді. Багато помилок пошукачів пов’язано саме з відповіддю на питання «Чому ви пішли з минулого місця роботи?». Тож правильно підібрані слова здатні або допомогти отримати роботу, або повністю провалити співбесіду і стати у своїй сфері небажаним кандидатом. Наші традиційні шкідливі поради присвячуємо саме тим, хто серед кінцевих результатів обирає другий варіант.

«Не колектив, а зміїне кодло»

Якщо у вашому колишньому колективі була не зовсім здорова атмосфера – не соромтеся розповісти про це в усіх емоційних фарбах. Не потрібно добирати тактовні вирази – кажіть все, що вам спадає на думку, переходьте на особистості та натякніть, що «риба гниє з голови» і у всьому було винне керівництво.

Навіть якщо з колективом вам пощастило – це не привід відмовитися від такої причини звільнення. Увімкніть фантазію та розкажіть, які всі навколо були ледарі та пліткарі, а ви бідний і нещасний (у цей момент над вами має загорітися німб) працювали за всіх та намагалися хоч якось вижиту у тому зміїному кодлі.

«Платили копійки»

Всі ж ми ходимо на роботу, щоб заробляти гроші, і нестача зарплатні – природна причина звільнення. Роботодавцям давно пора залишити свої мрії про співробітників, які працюють заради високої мети. У реальному житті все прозаїчно – вам потрібні гроші. Тому хай рекрутер відразу зрозуміє, що ви сміливо звільнитеся і з їх компанії, якщо вам запропонують хоча б на 5-10% більшу зарплатню. Особливо ця причина не сподобається рекрутеру, якщо у вас була заробітна плата у межах ринкової і протягом довгого часу не збільшувалося коло обов’язків. Тоді звільнення через нестачу фінансової винагороди звучить абсурдно.

«Мені набридло чекати підвищення»

А що, якщо ви хотіли мати більше обов’язків, а вам ніхто їх так і не дав? Ви понад 5 років працювали в компанії: хтось звільнявся, когось підвищували, брали на керівні посади людей «з вулиці» – вам набридло чекати, коли черга на підвищення дійде до вас. Не соромтеся висловити свою образу на колишнього роботодавця за те, що стільки років йому віддали, а нічого так і не отримали. Якщо рекрутер захоче уточнити: «Чому ви вважаєте, що переросли свій функціонал?», – не приховуйте здивування: «У сенсі? Я ж пропрацював там 5 років, ви чим слухали?».

«Постійно доводилося перепрацьовувати, я ледь не згорів»

Постійні перепрацювання – дуже розмите поняття. Тому цю причину можете використовувати, якщо йшли з роботи на півгодини пізніше і раз у декілька місяців потрібно булло працювати в суботу, хоч це і додатково оплачувалося. Така причина також може наштовхнути рекрутера на думку, що це ви не могли організувати свою роботу і не справлялися зі звичними завданнями. А, можливо, ви взагалі трудоголік? Їх, до речі, роботодавці теж не люблять.

«Керівник – тиран!»

Навіть якщо у професійному колі знають вашого керівника як тактовну людину, це не повинно зупинити вас. Начальник весь час критикував вас, не дозволяв запізнюватися і змушував дотримуватися дедлайнів – хіба з таким попрацюєш довго? Якщо керівник – токсична особа – ще краще: віддайтеся емоціям та розкажіть про свої страждання у найбільших подробицях. Звалюйте всі конфліктні ситуації на важкий характер керівника, а себе виставляйте бідною овечкою – у рекрутера точно виникне думка, що вас не потрібно брати на роботу.

«Я не підтримую принципів роботи компанії»

Ця фраза буде шкідливою лише за умови, якщо ви попрацювали в компанії тривалий час, у соцмережах оспівували її та керівництво, а виявляється, що вам не подобалося те, з чим ви працювали щодня. Такий кандидат точно викличе багато знаків питання у голові рекрутера і здасться лицеміром. Навряд чи вас захочуть запрошувати на роботу, навіть якщо ви захоплюєтеся потенційним роботодавцем.

Нагадуємо, що використовувати шкідливі поради у реальному житті вкрай небезпечно. Адже питання стосовно колишнього роботодавця – одне з ключових на співбесіді, й погана відповідь на нього здатна зробити вас небажаним гостем не в одній компанії.

 Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії