Супровідний лист: що писати і про що промовчати

Share on FacebookTweet about this on Twitter

У кандидатів виникають сумніви щодо необхідності супровідного (мотиваційного) листа, який можна додати до резюме (якщо надсилати його електронною поштою або через сайт з пошуку роботи). Який сенс, якщо інформація вже зафіксована у СV? Експерти стверджують: супровідний лист може стати додатковим аргументом на користь того, щоб запросили на співбесіду саме вас. Що саме варто написати, і за яких обставин такий лист необхідний?

Три аргументи на користь супровідного листа

Супровідний лист – це не копія резюме, а можливість доповнити його, сказати про те, що у СV писати недоречно. Є три основні причини, щоб інвестувати час у підготовку якісного супровідного листа.

По-перше, для роботодавця це ознака вашої зацікавленості у вакансії, а не просто механічного відгуку на неї. По-друге, це можливість акцентувати увагу на ваших головних перевагах як кандидата на посаду. По-третє, це шанс пояснити прогалини у вашому досвіді.

Структура мотиваційного листа

Привітайтеся. Якщо знаєте ім’я того, хто саме розглядатиме резюме – зверніться до нього (у кличному відмінку).

Розкажіть про свою мотивацію: чому вам цікава саме ця компанія і вакансія. Наприклад, чим саме вам подобається певний проект чи ви маєте близьке бачення стратегії розвитку певного напрямку. Роботодавці особливо цінують кандидатів, які замотивовані співпрацювати з ними, а не просто шукають тимчасовий спосіб заробітку.

Немає сенсу готувати єдиний шаблон і надсилати його усім роботодавцям. Адаптуйте текст до конкретної вакансії та відзначайте саме ті моменти, які актуальні для неї

Аргументуйте свою цінність у разі невідповідності вакансії. Використайте свій шанс запевнити роботодавця, що вас варто запросити на співбесіду, навіть якщо ви не повністю відповідаєте вимогам вакансії. Наприклад, якщо у вас немає необхідного досвіду, вкажіть, що готові це компенсувати: усвідомлено плануєте будувати кар’єру саме в цій галузі, вже почали проходити профільні курси, готові багато навчатися. Якщо для роботи необхідно знати іноземну мову на більш високому рівні, ніж ваш – відзначте, що вже отримуєте знання у мовній школі, тощо.

Особливо цінним мотиваційний лист є для тих, хто не має досвіду взагалі (студенти, випускники) або змінює професію. Це можливість зробити акцент на своїй мотивації, особистих якостях (таких як цілеспрямованість, відповідальність, лідерські якості), а також готовності розвиватися за відсутності досвіду та навичок.

Опишіть ваші основні переваги як кандидата. Це може бути великий досвід у реалізації аналогічних проектів, необхідна освіта, знання мови, володіння професійними програмами, досвід роботи за кордоном. Звертайте увагу на те, що саме вимагає певна вакансія, і підкреслюйте відповідні аспекти з власного резюме. Наприклад, якщо компанія співпрацює із закордонними партнерами, а ви жили у цій країні – вкажіть саме це.

Лист має бути лаконічним, проте не забувайте про конкретику і важливі деталі, які підкреслюють ваш досвід та демонструють особисті якості. Відзначте ключові результати та досягнення, релевантні для позиції.

Напишіть своє ім’я, прізвище та залиште контакти (навіть якщо вони вказані у резюме): телефон та електронну пошту.

Що підвищує цінність супровідного листа

На цікаву вакансію відгукнуться десятки кандидатів, і рекрутер витратить на скринінг резюме та мотиваційних листів лічені хвилини. Отже, варто вкласти максимум важливої інформації у мінімум тексту. Оптимальний обсяг резюме – 1-2 сторінки, лист має бути ще лаконічнішим – кілька абзаців. Текст варто структурувати, виправити помилки (якщо є потреба, використовуйте онлайн-сервіси для перевірки).

Лист має бути лаконічним, проте не забувайте про конкретику і важливі деталі

При оформленні супровідного листа використовуйте той самий стиль, що і в резюме. Коли текст написаний, переконайтеся, що використали лише вагому для вакансії інформацію. Не варто перераховувати усі свої посади, навчання, яке не стосується майбутньої посади, розповідати про хобі. Видаліть зайві слова та конструкції, щоб не ускладнювати сприйняття.

Немає сенсу готувати єдиний шаблон і надсилати його усім роботодавцям. Адаптуйте текст до конкретної вакансії, відзначайте саме ті моменти, які актуальні для неї. Використовуйте ключові слова, які є в тексті вакансії, схожий стиль та формулювання: це підкреслить, що ви і роботодавець – на одній хвилі, і маєте усі шанси знайти спільну мову.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Лучшие статьи за неделю – у вас в почте!

Читайте также