Як знайти своє місце в рекламному бізнесі: три неочевидні професії

Сфера реклами ширша, ніж здається на перший погляд. Щоб реклама дійшла до споживача, вона повинна пройти багато трансформацій від задумки до постера у вашому районі. За це відповідає велика кількість абсолютно різних спеціалістів. Ми запитали фахівців RAZOM GROUP про нестандартні рекламні професії та дізналися, в чому полягає їхня робота, які знання потрібно мати і які перспективи у спеціальності.

ООН фахівець

Євгенія Клімкевич, OOH Buying Group Head RAZOM GROUP

“ООН фахівець” – це людина, що добре знається на зовнішній рекламі (OUT OF HOME) та займається її розміщенням.

Глобальна місія –  це досягти за допомогою зовнішньої реклами тих цілей, які перед нами ставлять клієнти, наприклад, зростання продажів та підвищення знання бренду.

Під другорядними завданнями я окреслюю більш локальні рішення для кожної рекламної кампанії: вибір видів і форматів розміщення, рекомендації з покриття у містах тощо.

На відміну від інших схожих спеціальностей ООН фахівець обов’язково повинен:

  • знати специфіку планування та розміщення зовнішньої реклами;
  • вміти користуватися галузевими софтами, медіа показниками та аналітичними даними.

В Україні немає профільної освіти для ООН фахівців. Теоретичні знання про цей вид реклами отримують у рамках курсу з маркетингу. Але я переконана, що основні знання фахівець отримує в процесі щоденної роботи, застосовуючи їх на практиці.

ООН фахівець повинен розумітися в медіаплануванні та специфіці галузі (інвентар, спеціалізоване програмне забезпечення, софти, карти міст тощо). А також ефективно працювати з великим обсягом даних, приймати рішення, бути уважним та відповідальним за проєкт. Ну і, звичайно, головне – це бажання працювати в команді.

Digital Buyer 

Аліна Руль, Chief Digital Buying Officer RAZOM GROUP

Дуже часто у світі Digital можна почати свою кар’єру саме з цієї позиції. Зазвичай, вона стосується напрямків медійної реклами і programmatic. Digital Buyer запускає рекламні кампанії, комунікує з підрядниками та готує звітності.

У цій професії є можливість навчитися базових навичок з переговорів і ділового листування, основних технічних програм, базових термінологій в Digital, розвинути навички роботи з excel, ppt, – і це все відразу в одній посаді.

Зарплата залежить від рівня спеціаліста: junior, middle, senior тощо. Середня зарплата може варіюватися від 10 000 грн до 30 000 грн.

Навчитися інтернет-маркетингу зараз можна в університеті або на спеціалізованих курсах (Laba, KАМА, Webpromo тощо), а також читаючи книги з інтернет-маркетингу. А можна спробувати влаштуватися на позицію junior після університету, якщо у вас є такі навички, як знання excel, ppt, уважність, цілеспрямованість і хоча б базовий рівень англійської.

Sales manager

Сергій Науменко, Sales Director NB HUB RAZOM GROUP

Кінцеве завдання будь-якого Sales Manager продати послугу або товар. У нашому випадку, це послуги рекламних агентств і Групи. Sales Manager повинен побудувати таку комунікацію з клієнтом, щоб, підписуючи договір, він розумів, що купує не тільки товар або послугу, а й отримує надійного партнера на роки, що допоможе йому більше, ніж закрити основні завдання.

Головні навички, якими повинен володіти Sales manager:

  • Розбиратися в послугах або товарах, які ви продаєте. А також щиро вірити, що вони принесуть користь клієнтам.
  • Вміти аналізувати ринок. Обсяг грошей на ринку допоможе правильно скласти плани продажів з урахуванням всіх факторів, включаючи інфляцію.
  • Розуміти сезонність (коли варто натиснути і збільшити зусилля).
  • Знати основних гравців на ринку – як клієнтів, так і конкурентів. Правильно зрозуміти портрет своїх клієнтів, і які основні унікальні торговельні пропозиції відрізняють вас від конкурентів.
  • Комунікабельність. Без неї нікуди. Спілкуватися доведеться дуже багато і цього не уникнути.
  • Гнучкість. Вміти швидко перелаштуватися в умовах мінливих обставин.
  • Project skill (вміння організувати свій робочий процес, розпланувати дзвінки, листи та зустрічі).

У нас в RAZOM GROUP виділений окремий юніт New Business Hub. У ньому чітко визначена структура і розставлені завдання для більш ефективного процесу роботи з новими клієнтами. У неї включені NB Lead, який курує всі процеси всередині Групи, пов’язані з новим бізнесом, декілька Sales Director (кожен відповідає за свої агентства) та Project Manager, який організовує безшовний процес роботи між NB Hub і агентствами всередині Групи. Робота організована так, що кожен зосереджений конкретно на своїх завданнях. Це в рази збільшує ефективність роботи з новими клієнтами.

Як правило, розмір зарплати прямо-пропорційно залежить від самого Sales Manager.

У кожної компанії зарплата формується на відсотках від продажів: можна заробляти від $500-1000 і до межі, яку ви самі собі поставите.

Освіту для цієї професії можна отримати на курсах, яких на ринку зараз дуже багато. Єдине питання в їх якості, але більшість з них дає основну базу знань, які можна імплементувати практично на всі сфери діяльності. Багато якісних курсів, які дають фундамент основних знань, можна знайти на Coursera.

І головне, будь-яка освіта без застосування отриманих навичок на практиці не принесе вам бажаного результату.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Кращі статті за тиждень – у вас в пошті!

Читайте також