Майже кожному відомо, що так званих «літунів» чи «джамперів», які часто змінюють роботу, не дуже люблять роботодавці і не поспішають кликати їх на співбесіду. Але мало хто знає, що тривала робота на одному місці теж слугуватиме мінусом у вашому резюме. Здивовані? Нумо розбиратися, чому лякає рекрутерів десятирічний стаж в одній компанії, та як сподобатися роботодавцеві за таких обставин.

Чому не люблять тих, хто довго сидить на одному місці?

Років 15 тому вважалось непрофесійним, якщо ви пропрацювали в компанії два роки і звільнилися. Тоді роботодавці поважали співробітників, які десятками років працювали на одному місці, та, навіть, займали одну і ту ж посаду. Але з активним приходом на ринок праці міленіалів, що перебували в пошуку ідеалів та змінювали роботу доти, доки не задовольняли власні потреби, все змінилось.

Тепер роботодавці хочуть бачити своїми співробітниками професіоналів, які працювали в одній компанії не більше п’яти років. Психологи вважають, що саме через п’ять років у працівника наступає застій та зникає азарт до роботи. У рекрутерів складається враження, що такий працівник просто відбуває «трудодень» і не старається над виконанням своїх обов’язків.

HR-фахівці з насторогою ставляться до таких старожилів ще й тому, що вони часто порівнюють свою попередню компанію з теперішньою, не можуть призвичаїтися до нової корпоративної культури, важко знаходять спільну мову з новими колегами і часто не можуть затриматися на новому місці. Також нерідко за «досвідченим спеціалістом з великим стажем» ховається безініціативний працівник, якого на минулій роботі ні в кого не доходили руки звільнити, адже він пережив усіх гендиректорів і, можливо, навіть динозаврів. Тому коли він звільнився сам, усі полегшено видихнули і взяли на його місце молодого та прудкого працівника. Роботодавці бояться, що таким можете виявитися і ви.

Але, мабуть, найбільшим страхом під час розгляду кандидатури, що не змінювала місце роботи протягом багатьох років, є відсутність у такого працівника амбіцій. Адже саме вони спонукають людей шукати щось краще, реалізовувати свої цілі та розвиватися професійно. Роботодавець переконаний, що тільки безамбітний працівник міг десять років працювати на посаді, що не передбачала збільшення функціональних обов’язків, розвитку та без кар’єрного росту.

Як справити гарне враження, якщо ви десять років не були на співбесіді?

Для початку ви повинні подумати про зміну місця роботи ще задовго до її пошуку. Ми не закликаємо вас залишати стабільну та високооплачувану посаду лише тому, щоб не здатися в майбутньому безамбітним чи безініціативним. Але варто заздалегідь підготувати козирі, які змусять роботодавця взяти на роботу саме вас попри будь-який стаж.

Для цього старайтеся відвідувати профільні конференції, проходити різноманітні тренінги, навчатися чомусь новому. Також ви можете у вільний від основної роботи час працювати як фрілансер у сторонніх проектах (якщо це не суперечить вашому трудовому договору). Час від часу дивіться вакансії, ходіть на найцікавіші співбесіди, адже вміння самопрезентації потребує практики як навички водіння.

Під час пошуку роботи вкажіть в резюме, що трудилися ви в одній компанії не просто так: ви піднялись кар’єрними сходами, ваші обов’язки виросли, ви отримували підвищення та навчали молодих співробітників. Одним словом згадайте все, що допоможе рекрутеру простежити ваш професійний і особистий ріст у компанії. Якщо за 5 років ви залишились майже на тому, з чого починали – це не так вже й страшно. Розкажіть про тренінги та конференції, відрядження та цікаві робочі завдання, які ви вирішували. За таких обставин, вам варто показати роботодавцеві, що ви не сиділи на місці і не займалися лише тим, що приходили в офіс о 9:00 і йшли о 18:01.

Якщо нічого з попереднього не підходить під ваш випадок, то переконайте рекрутера, що ви лояльний працівник, який не потребує додаткового навчання та має великий досвід у виконанні перерахованих робочих завдань. Роботодавець повинен розуміти, що на навчання новачка він витратить більше сил, а на виправлення його помилок – більше часу та, можливо, коштів.

Інші статті по темі: 

Як провалити співбесіду: 10 шкідливих порад

Невидимі пастки: 9 підступних синдромів та ефектів, які заважають кар’єрі

Опитування: Чи важко вам шукати роботу?