Яких фахівців шукає та які можливості для розвитку талантів пропонує продуктова fintech-компанія Moneyveo? Редакція онлайн-журналу The Point запитала в CHRO Вікторії Золотаревської.

– Які фахівці найзатребуваніші у вашому бізнесі зараз?

– Moneyveo – компанія, яка дуже активно розвивається. Так, за останні 4 роки наш штат виріс у 10 разів. Ба більше, ми не припиняли найм нових співробітників навіть під час дії найсуворіших карантинних обмежень у 2020 році, коли майже весь ринок праці завмер.

Кого саме шукали і шукаємо? Оскільки ми – продуктова fintech-компанія повного циклу (від лідогенерації до комплексного обслуговування продуктового портфеля), в нас залучені дуже різні спеціалісти. Наприклад: менеджери з розвитку продуктів, дизайнери, фахівці з інформаційної безпеки та системного адміністрування, аналітики тощо.

Зазвичай найбільше вакансій відкрито у таких напрямках, як Customer Care, IT, Sales & Marketing.

Щодо першого. Це наша передова у роботі з клієнтами. Ми не поспішаємо з тим, щоб на якихось етапах спілкування з ними підключати роботу, наприклад, у випадку простих однотипних запитів. Звісно, внутрішні процеси відділу Customer Care ми максимально автоматизували, щоб полегшити роботу операторів та пришвидшити процес опрацювання запитів. Але щодо взаємодії з клієнтом, ми за живе спілкування. Тому часто знаходимось у пошуках спеціалістів відділу підтримки клієнтів, які зможуть його забезпечити.

Також нещодавно нас включили до переліку найбільших продуктових IT-компаній України. Фахові спеціалісти (розробники та тестувальники програмного забезпечення) часто обирають для співпраці компанії нашого типу, адже зазвичай вони більш стабільні, ніж, наприклад, аутсорсингові, в них можна отримати більший досвід за рахунок високих вимог до власного продукту, тривалості проєкту та глибшого занурення. А такий досвід зазвичай цінніший для подальшої кар’єри.

І наостанок про департамент Sales & Marketing. Три роки поспіль він входить до списку трьох найкращих профільних команд України у галузі «Банківські, фінансові, страхові та інші послуги» (згідно з дослідженням BEST MARKETING TEAMS). Нам вдалося зібрати висококваліфіковану та досить різнопланову команду: є спеціалісти і з бренд-менеджменту, і з перфоманс-маркетингу, і PR. І час від часу шукаємо експертів, які зможуть ще більше посилити цей департамент.

Ще додам, що наші рекрутери навіть за відсутності відповідних вакансій не втрачають з поля зору хороших фахівців. Тому, якщо кандидат не знайшов для себе підходящої пропозиції про роботу, він може надіслати резюме на email mvhr@moneyveo.ua та поспілкуватися з нашими спеціалістами з підбору персоналу щодо майбутньої співпраці.

Офіс Moneyveo

Офіс Moneyveo

Офіс Moneyveo

Офіс Moneyveo

Офіс Moneyveo

Спортзал Moneyveo

– Як щодо ринку талантів у галузі – чи великий дефіцит, конкуренція між роботодавцями?

– Звичайно, що конкуренція саме за HiPO-співробітників (High Potential) відчутна. Всі хочуть бачити у своєму штаті професіоналів, які володіють необхідними компетенціями та мають високий потенціал до розвитку, які зможуть органічно доповнити теперішню команду. Причому це справедливо для всіх професій.

Щоб перемагати у цій війні за таланти, потрібен комплексний підхід: створення комфортного робочого середовища, надання ресурсів для розвитку та досягнення цілей, піклування про добробут, справедлива система винагородження та визнання і, звичайно, цікаві завдання. В сумі все це створює компанію, яка буде привабливою для пошукачів, яку будуть рекомендувати своїм друзям та знайомим. Наприклад, понад третини своїх вакансій ми закриваємо саме завдяки таким рекомендаціям, і їхня кількість постійно зростає. Думаю, що це яскравий показник якості нашої роботи з командою.

– Як ви залучаєте нове покоління працівників: які програми розвитку, компенсації та інші можливості пропонуєте? А які опції зазвичай цікаві досвідченим професіоналам, зокрема – фахівцям та керівникам?

– В нашому штаті є колеги, як з піврічним досвідом, так і ті, за плечима яких понад 15-20 років роботи. Досить красномовним є той факт, що у нас працюють представники всіх 4 поколінь, активних наразі на ринку праці. Власне, така різноманітність у нашому колективі пояснюється тим, що, по-перше, наша політика передбачає абсолютно рівні можливості для всіх, а по-друге, всеосяжністю нашої екосистеми EVP (ціннісної пропозиції роботодавця). Попри те, що потреби молодих спеціалістів та експертів зі значним професійним стажем дійсно в дечому різняться, в Moneyveo кожен з них знаходить щось корисне та цікаве для себе. Наведу декілька прикладів:

  • Для молодого покоління особливо цінні перспективи кар’єрного зростання, адже вони знаходяться лише на початку свого професійного шляху. Завдяки нашій прозорій та зрозумілій системі просування по організаційній структурі, вони знають, куди можуть рухатись, і що для цього потрібно. Наприклад, у 2020 році підвищення отримали приблизно чверть нашого колективу. Є колеги, які прийшли на посади рівня Professional, а зараз вони очолюють відділ, підрозділ чи групу.
  • Для більш досвідчених фахівців важливі цікаві завдання. У нас вони можуть ініціювати нові проєкти (які будуть відповідати їхнім професійним інтересам та балансуватись з потребами бізнесу) через «Банк ідей», можуть розширювати свої компетенції завдяки крос-функціональній взаємодії.
  • І нове покоління працівників, і досвідчені професіонали зацікавлені у розвитку. Адже, як говорять аналітики HR-ринку, зараз вже не доцільно сегментувати команду, спираючись на теорію поколінь. Мовляв, навчатись потрібно лише молоді, а спеціалісти зі стажем і так вже все знають. Це неправда. В центрі уваги зараз переніали – люди різного віку, які постійно розвиваються і підвищують свою кваліфікацію. І ми всіляко підтримуємо ці прагнення та надаємо відповідні ресурси. Власне, Moneyveo і стає для команди тим простором для розвитку, який так потрібен амбітним спеціалістам. Так, для співробітників розроблено понад 40 авторських курсів. Наприклад, для колег рівня Chief і Head є курс Executive Leadership, який розробила та веде разом з іншими тренерами сама CEO Moneyveo Альона Андронікова. Представники рівня Deputy можуть навчатись за програмою «Управління та лідерство». Якщо ж є якась тематика, яку не охоплюють внутрішні програми, то наші спеціалісти з навчання та розвитку персоналу підберуть відповідний зовнішній захід, а компанія компенсує участь в ньому.
  • Є потреби настільки індивідуальні, що їх важко охопити якоюсь загальною програмою. Тому в нас діє гнучка система «Кафетерій бенефітів», завдяки якій такі потреби можна задовольнити. Хтось хоче відправити дитину у літній табір, хтось давно планує вивчити іспанську та опанувати гру на гітарі, а хтось мріє про вікенд у Парижі – все це можна компенсувати з «Кафетерієм».

Вручення дипломів випускникам курсу Executive Leadership

– За допомогою яких джерел ви залучаєте фахівців – як молодих, так і досвідчених? Розкажіть про всі варіанти – джоб-сайти, соціальні мережі, співпраця з вишами, рекомендації колег.

– Як я говорила вище, понад третини вакансій ми закриваємо завдяки рекомендаціям теперішніх співробітників. В іншому дотримуємось правила бути там, де знаходиться наша цільова аудиторія. Звичайно, що маємо сторінки на джоб-сайтах, свій кар’єрний сайт, залучаємо outdoor-рекламу, активно розвиваємо сторінку роботодавця у Facebook. При чому намагаємось не просто рекламувати себе, а бути корисними аудиторії – розповідаємо про тенденції в навчанні, ділимось цікавими добірками книг, даємо поради, як покращувати продуктивність тощо. Також співпрацюємо з організацією STUD-POINT, яка спеціалізується на працевлаштуванні молоді. Важливим аспектом нашої стратегії залучення фахівців є наша присутність у ЗМІ та на професійних заходах. Наші експерти залюбки діляться своїми знаннями та у такий спосіб показують, що працювати в Moneyveo означає розвиватись пліч-о-пліч з крутими спеціалістами.

– Розкажіть про інші цікаві практики роботи з людьми у вашій команді – наприклад, як проходить адаптація? Як ви навчаєте та розвиваєте команду?

– В Moneyveo побудована комплексна екосистема роботи з командою, яка починається з першого дня співробітника. Розкажу детальніше про це.

Період адаптації на новій роботі. Для всіх він стресовий. Куди бігти, до кого звертатись з питаннями, хто взагалі чим займається? У наших нових колег ці питання не виникають, адже ми прописали деталізовану траєкторію адаптації та гейміфікували її. Тобто новачок знайомиться з Welcome Book, дивиться навчальні відео, проходить тести, виконує певні завдання тощо. І за все це отримує нашу корпоративну валюту – Veoсoins – яку зможе витратити на брендовану продукцію чи бенефіти. Також знайти всю потрібну інформацію про компенсаційний пакет та бенефіти, відпустку, віддалену роботу, ознайомитись з можливостями навчання та кар’єрного зростання він може у своєму Особистому кабінеті. Завдяки всьому цьому наші нові колеги почувають себе більш впевнено.

Розвиток. У нас діє відділ Learning & AssessmentВін, зокрема, займається організацією навчання команди. Завдяки йому щось цікаве для себе знаходять, наприклад, як співробітник контакт-центру, за плечима якого півроку роботи, так і керівник відділу тестування системного програмування. Це можуть бути наші внутрішні авторські курси або ж навчання на зовнішніх заходах. До того ж для кожного співробітника складається план індивідуального розвитку, де визначаються орієнтири в навчанні, потрібні для досягнення особистих цілей.

Винагородження. У нас діє максимально прозора та об’єктивна система оцінки, кадрової ротації та перегляду зарплат за допомогою калькулятора HR-Reward. Якщо просто, то його принцип такий: показуєш круті результати у роботі, проявляєш ініціативу і постійно самовдосконалюєшся – отримуєш підвищення. Калькулятор HR-Reward – це наша власна розробка, завдяки якій при перегляді зарплат ми враховуємо оцифровані чисельні фактори: рівень заробітних плат на ринку праці та рівень конкуренції на ньому, індивідуальну ефективність і результати роботи співробітника, виконання плану розвитку, проходження курсів, тренінгів, дотримання домовленостей з прямим керівником тощо. Таким чином приймаємо зважені, обґрунтовані та конкурентноздатні рішення про збільшення заробітної плати, ротацію та просування по організаційній структурі компанії. А кожен член нашої команди знає, що його успіхи та досягнення будуть помічені та враховані.

Крім того, у нас запроваджені численні активності та програми, які допомагають колегам зберігати work-life balance завдяки дистанційному або гібридному формату роботу, підтримувати фізичний та ментальний добробут, добре проводити час з колегами та з рідними тощо. Цікавий факт: наша система піклування про команду отримала перемогу в номінації «Добробут та Здоров’я» на щорічній премії HR Pro Awards.

CEO Moneyveo Альона Андронікова та Head of HR Operations Олена Сорокіна на врученні премії HR Pro Awards

– Як ви розвиваєте культуру? Та яких важливих правил у співпраці з людьми дотримуєтеся?

– Культура Moneyveo зростає з корпоративних цінностей: Time. Trust. Technology. Вони охоплюють практично всі аспекти щоденної роботи: підходи до вирішення завдань, відношення до колег та до клієнтів, навіть ставлення до власного розвитку. 

Зокрема, в наш корпоративний ген закладені прагнення до ефективності, розвитку та високих результатів, повага, справедливість та піклування до навколишніх тощо. 

Як саме ми розвиваємо таку культуру?

По-перше, ми одразу шукаємо людей, яким будуть близькі наші цінності. Адже, на відміну від hard-skills, яким можна відносно швидко навчити, ціннісний профіль практично не піддається змінам. Тому, щоб і людина себе комфортно почувала в нашому колективі, і сама доповнювала нашу корпоративну культуру, ще на етапі співбесіди ми оцінюємо, наскільки їй близькі наші переконання та принципи.

По-друге, формулюючи цінності ми не насаджували їх штучно, а проаналізували, чим фактично живе та керується наша команда.

По-третє, ми створили таке середовище, яке постійно нагадує колегам про цінності та культуру: починаючи від заставок на робочих столах ноутбуків, закінчуючи тематичними конкурсами та тімбілдінгами. І, звичайно, важливим у розвитку нашої корпоративної культури є те, що весь топменеджмент у своїй щоденній роботі керується тими ж принципами, які транслює компанія. 

Команда Moneyveo на «Пробігу під каштанами»

– Які поради ви дасте кандидатам, які хочуть долучитися до вашої команди – що стане перевагою для вас як роботодавця?

– Moneyveo – це простір для розвитку. І як роботодавець ми надаємо численні ресурси для професійного та особистого зростання. Відповідно, ми шукаємо колег, які будуть зацікавлені у використанні цих ресурсів: проактивних, спрямованих на досягнення амбітних цілей, тих, які не стоять на місці, а постійно знаходяться в пошуку кращих версій себе. До того ж ми дуже цінуємо ownership-мислення – коли співробітник не просто виконує задачі згори, а виступає власником та керівником свого пулу задач. Таке мислення передбачає, що у людини є орієнтація на результат, розуміння, як його досягти, сміливість не слідувати сліпо тому, що роблять інші, а шукати нові підходи. Все це у зв’язці з професійною компетенцією допоможе досягти неабияких успіхів.

Переглянути всі вакансії Moneyveo