Вигідні покупки чи маркетинговий хід: як не втратити голову Чорної п’ятниці та що робити з розпродажами

Традиційно день наймасштабніших розпродажів у світі припадає на останню п’ятницю листопада. У цей день магазини, здебільшого великі міжнародні бренди, дають чималі знижки на покупки. А люди діляться на два табори: одні шаленіють від цих розпродажів, відкладають на них кошти та чекають як найбільшого свята, а інші – свідомо ігнорують, бо впевнені в маркетингових махінаціях і шкоді для навколишнього середовища надвиробництвом. Тож що насправді несуть у собі грандіозні знижки та що робити 26 листопада?

Як з’явилася Чорна п’ятниця

Чорна п’ятниця – це п’ятниця після Дня подяки у США. Саме у цей час там стартують передсвяткові розпродажі. Оскільки День подяки припадає на четвертий четвер листопада, то знижки у магазинах починаються у період з 23 до 29 листопада. Поступово американську традицію підхопили й інші країни.

Точної версії виникнення назви Чорної п’ятниці немає, але найбільш поширеними є дві версії. За першою, день передріздвяних розпродажів отримав таку назву через шалені затори на дорогах. Інша версія говорить про те, що назву цьому дню дало ведення бухгалтерського обліку. Збитки тоді записували червоними чорнилами, а прибутки – чорними. Коли продавці зробили знижки, то прибутку стало значно більше, а значить чорний колір переважав.

Табір прихильників Чорної п’ятниці

Найбільші прихильники Чорної п’ятниці беруть вихідний в цей день, аби встигнути все купити або відкладають кошти ще з вересня, які витратять на розпродажі. Досвідчені шопоголіки заздалегідь зберігають в кошики товари, які хочуть купити, та зі стартом розпродажу оформляють замовлення, щоб не зник їх розмір чи бажаний колір.

Всі ми бачили, як американці займають черги ще вночі, задовго до відкриття магазинів, як у цих чергах відбуваються бійки, як люди бігають торговими центрами, щоб швидше встигнути все купити. З приходом пандемії та вимогою дистанціюватися, таких новин стало менше. До того ж тенденція до онлайн-шопінгу поступово витісняє реальні покупки, як за кордоном, так і в Україні. Варто зазначити, що магазини часто дають додаткові знижки на покупки онлайн, а для шопоголіків – це краща винагорода.

Табір противників Чорної п’ятниці

На противагу Чорній п’ятниці з’явився Всесвітній день відмови від покупок. Активісти на добу відмовляються від купівлі будь-чого (навіть кава в обідню перерву під забороною), щоб привернути увагу до надмірного споживання. Саме цього дня закликають зважено ставитися до своїх покупок та протестують проти суспільства споживання.

У цей день табір противників розпродажів не звертає уваги на всі рекламні кампанії, знижки та шаленство шопоголіків і не купляє абсолютно нічого.

Якщо ви не відносите себе до жодного з таборів, але хочете вигідно скупитися у цей день, не втративши розуму, то потрібно пам’ятати деякі правила:

  1. Завчасно плануйте покупки – так ви зможете купити лише те, що вам потрібно.
  2. Виділіть на покупки конкретну суму – так ви не витратите зайвого. Також можна здійснювати оплату готівкою, щоб контролювати витрати або записувати мінусування сум з картки.
  3. Моніторте ціни – завчасно дізнайтеся, скільки коштує бажана річ, адже нечесні покупці можуть перемалювати цінники таким чином, що ви просто купите речі за їх реальною вартістю, а то й дорожче.
  4. Оберіть магазини – щоб в паніці не шукати, де купити бажану річ, оберіть магазини заздалегідь. Також не зайвим буде дізнатися у них терміни та вартість доставки, щоб потім не було неприємних сюрпризів.

Як би ви не ставилися до розпродажів, зберігайте спокій та не підпадайте під загальне шаленство таборів. Адже Чорна п’ятниця – це всього лише один день в році, який не повинен псувати вам життя.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Кращі статті за тиждень – у вас в пошті!

Читайте також