«Я рекламіст»: три нестандартні професії галузі

Бувало з вами таке: ви прочитали «99 франків», потім подивилися фільм «Чого хочуть жінки» і почали мріяти про роботу в рекламі, але копірайтер не ваше, та і малюєте погано? У попередньому матеріалі ми вже писали про рекламні професії, які пов’язані з математикою більше, ніж з креативом. Сьогодні зібрали добірку «для гуманітаріїв». Ми запитали у фахівців україно-британської групи компаній razom communications, в чому полягає їхня професія, які знання потрібно мати і які перспективи є у їх спеціальності.

New business менеджер

Світлана Гоман, NB Lead razom communications

New business менеджер – це заміс зі стратега, фінансиста і просто гарного співрозмовника. Від такої людини в компанії очікують розуміння ринку, ключових гравців і конкурентів. NB менеджер повинен передбачати, що буде потрібно клієнту завтра, а не повторювати за вчорашнім днем. Головна перевага, звичайно, вміння продати свою пропозицію. Ідея – ще не цінність, а коли ви її продали і заробили мільйон – тут вже цікавіше.

У цю нішу не входять з нуля. Вам потрібно вже бути з певним бекграундом, як продуктовим (розбиратися в тому, що пропонуєте), так і ринковим (розуміти, куди рухаєтесь, мати бізнес-фокус). Тому зі старту ви можете отримувати вже від 20 тисяч і далі залежно від позиції. Якщо говорити про верхню планку, то по суті всі топ-менеджери – це бізнес-девелопери.

Освіта може бути за фахом менеджмент або економіка, якщо ми говоримо про академічну. Або ви розвиваєте профільні скіли на будь-якій вищій освіті.

Для цієї професії потрібно позбавитися від будь-яких стереотипів: у мові, зовнішності, підходах. Позбавитися від негнучкості: все потрібно вміти обговорити з клієнтом і командою. Позбавитися відчуття, що все вже знаєте, завжди вчитися новому і на постійній основі.

Моя дуже суб’єктивна думка, new biz повинен володіти швидкістю. Краще вистрілити, перезарядити і ще раз вистрілити, ніж довго-довго світити ліхтариком.

Медіапланер

 

Бабакова Анастасія, Senior Media Planner UM Ukraine

Медіапланер – це фахівець, який планує тактику підтримки бренду і/або продукту, яка в результаті повинна привести до виконання поставлених цілей перед рекламною кампанією.

В razom ми є не просто медіапланерами, а більшою мірою проджект менеджерами і «сполучною ланкою» між Агентством і Клієнтом. Ми комунікуємо з клієнтами, плануємо і готуємо тактику розміщення на ТБ, керуємо усіма медійними проєктами (бріфуємо підрозділи, проводимо внутрішні зустрічі, аналізуємо результат, готуємо та продаємо/захищаємо медіа пропозиції Агентства тощо.). Також ми готуємо аналітику за нашими кампаніями, моніторимо і аналізуємо активність конкурентів, займаємося документообігом і обробляємо абсолютно всі запити, які надходять від клієнта.

На початковому рівні (Junior) з навичок досить бути товариським і комунікабельним, вміти працювати в Excel і PowerPoint, знання англійської мови вітається. Тут головне бажання навчатись і розвиватись у сфері медіа.

На позиції Middle (крім перерахованих вище знань) потрібно вміти працювати з внутрішніми софтами, такими як Markdata, Ariana, CMeter, Galileo. Вміти аналізувати отримані результати й інсайти, формувати висновки, готувати медіа пропозиції, розуміти роботу медіаринку та його складових. Знання основ маркетингу та ділового листування, також стануть у пригоді.

Не впевнена, що у ВНЗ існує така спеціальність. Однак, на цю посаду, як на мене, можна запрошувати людей з математичним складом розуму, маркетологів, інженерів і навіть психологів. Всьому навчать на позиції Junior, головне бажання людини рости і розвиватися саме в цій сфері.

Комунікаційний стратег

 

Олег Ломага, Communication Strategist razom communications

Комунікаційний стратег – одна з найважливіших спеціальностей у маркетингу. Рішення, які приймає стратег, визначають, як буде представлений продукт чи бренд на ринку, якими повідомленнями, коли і в який спосіб, бренд буде говорити зі своїми споживачами, хто буде споживачами бренду, якою буде рекламна кампанія і які канали комунікації будуть залучені.

На ринку існує ряд спеціалізацій стратегів – загальна, комунікаційна, digital, smm і медіа. Кожна з них визначає галузь застосування і конкретизує набір необхідних компетенцій стратега.

Щоб стати хорошим спеціалістом, потрібно пройти всі «кола пекла» маркетингу – збір і аналіз даних, пошук і аргументація інсайтів, дизайн, копірайтинг, канали реклами, робота з підрядниками, навички презентації і продажі, досвід роботи як в рекламних агентствах, так і в маркетинг відділах бізнесу. Чим більше коло компетенцій стратега, тим вища його цінність на ринку.

Незалежно, від спеціалізації, стратег повинен володіти глибокими вміннями аналізу даних і вміти знаходити ринкові інсайти, знати і вміти застосовувати різні стратегічні підходи, розбиратися в каналах реклами, вміти продати свою ідею і найважливіше – брати на себе відповідальність за прийняті рішення.

Зарплата стратега починається від $600 (junior) і сягає $1500 (senior) а в окремих випадках доходить до $2000.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Кращі статті за тиждень – у вас в пошті!

Читайте також