Адаптація у новому колективі лякає всіх без виключення працівників, але коли мова йде про керівну посаду, то страхів виникає набагато більше. Перший місяць роботи є одним із вирішальних для начальника. За результатами його праці визначається його майбутнє та ставлення підлеглих. Тому адаптація керівника у новому колективі є не лише питанням психологічного комфорту, а й професійної компетентності. Адже хороший керівник повинен вибудувати відносини колективу один до одного і до нього так, щоб їх спільна праця викликала задоволення у вищого начальства та, навіть, у конкурентів.

Наведемо декілька порад, які допоможуть втамувати хвилювання перед виходом на посаду керівника незнайомого колективу.

Знайомство з колективом

Через надмірне хвилювання ніколи не варто пропускати такого важливого етапу становлення керівника як знайомство його з командою. Залиште всі справи і зберіть свій новий колектив. Завдання першої наради для вас – справити гарне враження. Розкажіть коротко про себе, про свій досвід, про хобі та принципи в роботі. Попросіть кожного члена вашої команди зробити те саме.

У нашому суспільстві закоренилось поняття «нова мітла по-новому мете», і чомусь від нової людини завжди чекають чогось поганого і ставляться насторожено. Під час знайомства намагайтеся заспокоїти колег та запевніть, що їх робота буде тривати в знайомому їм режимі (якщо це дійсно так). Надалі намагайтеся більше спілкуватися з колективом, щоб працівникам були зрозумілі ваші цілі та темп роботи.

Реформи

Психологи радять не починати свою роботу з кардинальних змін старих устроїв. Не даремно кажуть «До чужого монастиря зі своїм законом не пхайся». Тому як би вам не хотілося все переінакшити на свій лад, варто з цим зачекати. Коли ви повністю вникнете в роботу і зрозумієте, що треба змінити, обов’язково проінформуйте про свої реформи колектив. Ви повинні бути готовими до того, що деякі із запропонованих вами змін можуть сприйняти негативно. Тому вам необхідно буде пояснити, що підштовхнуло вас до такого рішення, і як це оптимізує роботу всього колективу.

Репутація

Працюйте над своєю репутацією. Не гарячкуйте у важких ситуаціях, прислухайтеся до думки колективу. Ви ні за яких обставин не повинні показувати команді свою перевагу, критикувати підлеглих без приводу та налаштовувати їх один проти одного. Ваші зауваження обов’язково повинні бути конструктивними, що не образять колегу. Особливо слід уникати публічних принижень своїх підлеглих, адже так легко можна нажити собі ворога або втратити цінного співробітника.

Щоб налагодити дружні відносини в колективі, ви повинні бути відкритим і готовим до діалогу керівником. Тоді ваша команда зрозуміє, що ви сприймаєте їх як справжніх професіоналів своєї справи і відповість взаємністю. Саме такої репутації варто прагнути.

Старий колектив замість нового

Багато керівників на новому робочому місці грішать тим, що починають звільняти наявних працівників і брати на роботу людей зі своєї минулої команди. Таким чином вони намагаються створити знайому їм зону психологічного комфорту. Але подібні дії зовсім неправильні. Перше, з чим ви зіткнетеся, якщо ключові посади займуть ваші колишні колеги, – це особливе незадоволення згуртованого колективу. Далі можуть слідувати звільнення і пошуки нової команди, що значно гальмуватиме втілення ваших ідей.

Якщо все ж спокуса взяти професіонала з минулого місця роботи є, не поспішайте робити це одразу. Спочатку оцініть, як працює колектив, і визначте, чи гармонічно туди впишеться ваш колега. Можливо, з часом ви зрозумієте, що краще зосередити увагу на розвитку теперішньої команди.

Панібратство

Яким би ви не були відкритим та демократичним, субординацію у колективі ніхто не скасовує. Від вас очікують стандартного контролю над діями підлеглих та їх дисципліною. Кожен повинен знати свою зону відповідальності, чітко виконувати поставлені завдання. Якщо стандартні робочі задачі звучатимуть від вас як прохання з подальшою винагородою, а за постійні запізнення ви не скажете ні слова, то з часом підлеглі «вилізуть вам на голову» і будуть вами маніпулювати.

Керівник повинен спонукати колектив його поважати і слухатися, але, що важливо, ні в якому разі не боятися.

Інші статті по темі: 

Легендарні боси: 8 фільмів про керівників, з яких варто брати приклад

П’ять головних страхів перед зміною роботи: способи їх подолання

Поганий шеф: хто він такий і як ним не стати