Як фармацевтична компанія Servier розвиває й залучає молодих фахівців: три цікаві ініціативи

Створення ефективних препаратів, які допомагають лікарям піклуватися про здоров’я пацієнтів, – це топовий фактор успіху фармацевтичного бізнесу. Проте не єдиний: залучення талантів – ось запорука стійкого розвитку. Тому далекоглядні бізнеси, які роблять ставку на потенціал, шукають перспективних кандидатів, аби підсилити свої команди, ще зі студентських лав.

Наприклад, один із пріоритетів корпоративної соціальної відповідальності Servier – створення освітніх можливостей та підтримка у працевлаштуванні студентів. Докладніше про ініціативи французької фармацевтичної компанії в цьому напрямку читайте в статті від редакції онлайн-журналу The Point.

1. Кейс-чемпіонати

Наприкінці 2020 року Servier та веб-платформа CASERS провели для студентів 4-5 курсів фармацевтичних та медичних факультетів кейс-чемпіонат Patient Care Challenge. Команди з різних вишів та міст отримали складне, проте цікаве завдання: створити проєкти мобільних додатків для пацієнтів, які мають захворювання на артеріальну гіпертензію.

Вибір саме такого кейсу зумовлений тим, що, крім розробки лікарських засобів у п’яти сферах (серцево-судинні, метаболічні, онкологічні, імунозапальні та нейродегенеративні захворювання), Servier також створює діджитал-рішення для здоров’я. Наприклад, додаток Angina Control1 розроблений для контролю стану пацієнта зі стенокардією. Додаток дозволяє легко фіксувати напади стенокардії в електронному щоденнику; будувати звіти, відстежувати свій прогрес та ефективність лікування.

У своєму зверненні до студентів генеральний директор Servier Ukraine Фредерік Фуйю зазначив: «Цифрова революція кардинально змінює медичну галузь завдяки доступу до великих даних, інтернету та мобільних додатків. Технології забезпечують більш точну та швидку діагностику, контроль якості лікування, моніторинг стану здоров’я пацієнта. Пріоритетом Servier у світі та Україні завжди був і є науковий та інноваційний підхід, тож ми прагнемо підтримувати розвиток інновацій серед молоді».

Учасники відвідали низку вебінарів від експертів. Наприклад, керівник відділу маркетингу Servier Ukraine Ірина Голуб розповіла, як працює пацієнторієнтована компанія. Доктор медичних наук, лікар-кардіолог Лариса Міщенко розкрила фахову тему «Артеріальна гіпертензія очима лікаря та пацієнта». У вебінарі бізнес-тренера Наталії Романенко йшлося про емоційний інтелект як важливий ресурс для успішної кар’єри. А Ольга Мартинова, тренер Servier Ukraine, поділилася знаннями щодо типології клієнтів у бізнесі, яка допомагає команді медичних представників будувати діалог з лікарями.

Win-win такої ініціативи в тому, що учасники «прокачали» професійні знання та навички командної співпраці. А компанія познайомилася з молодими фахівцями, які прагнуть до саморозвитку та цікавляться кар’єрою в міжнародному фармацевтичному бізнесі.

Ідеї та презентації команд оцінювало професійне журі з керівників різних напрямків Servier Ukraine на чолі з генеральним директором Фредеріком Фуйю. З майже 200 учасників до фіналу дісталися 16 студентів із 7 вишів України.

Переможцями Servier Patient Care Challenge стали Юлія Старостенко (Запорізький державний медичний університет), команди Ars medendi (Українська медична стоматологічна академія) та Tricuspid (Харківський національний медичний університет). Хлопці та дівчата запропонували рішення, які містять нагадування про вимірювання тиску, вчасний прийом ліків та візит до медзакладу, функції для легкої комунікації з лікарем, збору інформації щодо динаміки захворювання, мотиваційні опції тощо.

2. Співпраця з вишами та студентами

У 2020 році компанія Servier Ukraine підписала «Пакт заради молоді – 2025», мета якого – об’єднати зусилля бізнесу, держави й освіти в працевлаштуванні «нового покоління». Молодим людям часто бракує навичок, досвіду та розуміння перспектив розвитку в Україні. Випускники можуть почуватися невпевнено на ринку праці, зокрема – через великий розрив між знаннями, отриманими в освітніх закладах, та очікуваннями роботодавців. А відтак і молодь, і бізнес, і виші зацікавлені в партнерстві. Загалом до ініціативи доєдналися вже майже 150 провідних компаній із різних галузей, і станом на вересень 2020 року створено понад 45 000 робочих місць – можливостей пройти стажування та розпочати кар’єру. Близько 5000 молодих людей отримали підтримку менторів із бізнесів.

Для студентів останніх курсів медичних та фармацевтичних університетів, які цікавляться роботою у фармацевтичній галузі, Servier Ukraine ініціювала програму – «Академія Серв’є». Студенти мають можливість відвідати офіс компанії у м. Київ, де експерти Servier проводять тренінги, презентації та дискусійні групи. Це допомагає молодим людям краще зрозуміти, як працює фармацевтичний бізнес, галузь наукових досліджень та створення інноваційних препаратів. А також ознайомитися з можливостями розвитку кар’єри в фармбізнесі.

Протягом майже 10 років існування «Академії Серв’є» програму відвідали понад 1000 студентів. Більше 40 молодих людей пройшли відбір, вступний тренінг та успішно працюють у Servier Ukraine.

3. Освітні заходи для викладачів

Якісне навчання у вишах допомагає студентам і випускникам підвищувати конкурентоздатність на ринку праці. Тож Servier Ukraine стала ініціатором та підтримала всеукраїнський онлайн-форум «Викладачі 4.0: ефективні підходи для дистанційної освіти», який було проведено у грудні 2020 року за підтримки Центру «Розвиток КСВ» та UGEN. Онлайн-захід залучив майже 2000 викладачів з різних міст України.

З огляду на глобальний тренд – масовий перехід в онлайн, якість дистанційної освіти стала новим викликом і для освітян, і для студентів. Викладачам важливо здобувати нові навички, які допомагають творчо й ефективно взаємодіяти з групами в цифровому середовищі, мотивувати слухачів і водночас зберігати власну продуктивність. Нові умови створили додаткові складнощі. Наприклад, освітяни зауважили, що їхнє навантаження значно зросло, а також учасникам навчального процесу бракує живого спілкування. Водночас з’явилися і переваги – зокрема, гнучке управління власним часом та можливість запису лекцій для повторного прослуховування.

На заході викладачі та експерти обговорили інструменти розвитку навичок  для продуктивної співпраці зі студентами, такі як фасилітація, комунікація, тайм-менеджмент, емоційна стійкість та усвідомленість. Спікери наголосили на тому, що варто адаптувати навчальний процес до потреб та інтересів молоді. Наприклад, фокусуватися студентам допомагає інтерактивність, візуалізація, зворотний зв’язок, створення безпечного простору для обговорення будь-яких думок та ідей.


Освітні ініціативи Servier Ukraine  – хакатони, кейс-чемпіонати, зустрічі зі студентами, навчальні програми, стажування тощо – проводяться регулярно. У них залучаються експерти з компанії, які мають великий практичний досвід та прагнуть ділитися ним. Роботодавець має на меті залучення талантів у свою команду: щороку саме завдяки цим програмам до бізнесу долучаються десятки перспективних молодих фахівців.

Водночас вплив більш широкий – такі програми є частиною корпоративної соціальної відповідальності, націленої на підтримку молоді та розбудову суспільства заради успіху не тільки сьогодні, а й у майбутньому.

1 Мобільний додаток не є медичним виробом, засобом профілактики, лікування або діагностики.

Переглянути вакансії у компанії Servier

Читайте також: Як наймають та навчають медпредставників у фармацевтичній компанії Servier

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Кращі статті за тиждень – у вас в пошті!

Читайте також