Як скласти резюме, пройти співбесіду та отримати роботу в міжнародній компанії: розповідає Андрій Старченко, Manager Commercial Programs RRP у Філіп Морріс

Робота у міжнародній компанії, закордонні відрядження та іноземний досвід – мрія чи не кожного спеціаліста. Редакція онлайн-журналу The Point поспілкувалася з Андрієм Старченком, Manager Commercial Programs RRP у Філіп Морріс, який отримав роботу в компанії ще студентом і протягом восьми років досяг значних кар’єрних вершин. Андрій поділився секретами ідеального резюме та успішної співбесіди, розповів про переваги роботи у міжнародній компанії, необхідні hard та soft skills та про те, що найбільше цінує у кандидатах.

Про власну роботу та секрети кар’єрного росту

– Андрію, розкажіть, будь ласка, у чому полягає робота на посаді Manager Commercial Programs? Які ваші основні обов’язки?

– Ми працюємо у динамічному та мінливому середовищі. Робота менеджера комерційних програм продукції зі зниженим ризиком (RRP) сприяє тому, щоб команда йшла в ногу з часом та могла забезпечити досягнення комерційних цілей. Зокрема, я організовую комерційне управління проєктами та підтримую керівників відділів, а також маю справу з визначенням найбільш ефективних способів витрат та повернення інвестицій. Наприклад, мені важливо організувати міжфункціональну роботу команди, руйнуючи бар’єри між різними відділами; впроваджуючи способи роботи Project Based Organization (проєктна робота, а не хаотичні завдання) та координуючи динамічний розподіл ресурсів.

– Коли ви проходили співбесіду, що зацікавило найбільше?

– Я приєднався до компанії більш ніж вісім років тому на позицію фахівця із забезпечення збуту, одразу після завершення студентської програми стажування. Для мене це було чудовою можливістю почати кар’єру у міжнародній компанії з усіма її перевагами: колектив, який за кілька місяців стажування вклав максимум зусиль у мій розвиток, та можливість працювати з найсильнішими брендами у галузі.

На теперішній позиції – це можливість подивитися на проєкти та ініціативи RRP (продукція зі зниженим ризиком, така як IQOS) згори, а також брати участь у розробці, оптимізації процесів та впровадженні нових ідей.

– Яке питання співбесіди виявилось найскладнішим? Або ж, можливо, було те, на яке ви відповіли б інакше?

– Напевно, це питання про попередній досвід. По-перше, складно вразити попереднім досвідом, особливо, коли тебе приймають на роботу ще студентом. По-друге, навіть попри те, що у мене був досвід і приватного підприємця, і в іншій FMCG компанії, у зв’язку з різними напрямками його доволі важко було застосувати до потреб компанії. Але інакше я б не відповідав, бо саме ті відповіді допомогли мені отримати позицію.

– Які були ваші враження у перший день роботи в компанії?

– Все відбувається дуже динамічно. Хоча у мене і досі таке враження. Наприклад, у період стажування однією з моїх задач був мерчандайзинг – розміщення комунікаційних матеріалів у точках продажу. А от у мій перший день вже на постійній посаді пріоритетною задачею стало вилучення всіх цих матеріалів із торговельних точок, бо саме восени 2012 року набрав чинності закон, який обмежував їх розміщення.

– Поділіться власним досвідом просування кар’єрними сходами. Які кроки сприяли професійному розвитку?

– За вісім років у компанії я мав можливість працювати у різних напрямках: відділ продажів, інформування повнолітніх споживачів, маркетинг, комерційне планування, відділ продуктів зі зниженим ризиком тощо. Всього я змінив вісім позицій.

Вирішення складних задач, реалізація проєктів, щира зацікавленість у роботі департаментів та відсутність страху ставити запитання і, що важливо, отримувати на них відповіді – на мій погляд, ці кроки й сприяли професійному розвитку.

Про роботу у міжнародній компанії, ідеальне резюме та must-have навички

– Які персональні переваги можете виділити у роботі в міжнародній компанії?

– Мені пощастило змінити вісім міст та дві країни й познайомитися з професіоналами звідусіль.

Люди та їхній хист до улюбленої справи, командне вирішення складних задач та результат, який відчуваєш не лише на графіках та у презентаціях, – для мене це найбільша перевага.

– Що допоможе кандидату справити гарне враження? Ваші ТОП-3 поради.

– По-перше, прийти підготовленим. Знання історії та портфелю компанії, останніх ініціатив на ринку та конкурентів покаже щиру зацікавленість у потенційній роботі.

По-друге, будьте готові відповідати на питання та ділитися інформацією щодо професійних успіхів, специфіки попередньої роботи та навіть особистого життя. Ці питання ставляться для оцінки вас як професіонала, самостійної та надійної людини. Однак, забагато деталей може бути зайвим – всьому своя міра.

По-третє, не намагайтеся «заповнити ефір». Розповідати про себе, починаючи зі шкільних часів та закінчуючи останньою роботою в одному реченні, – не дуже добра ідея. Уважно слухайте питання і давайте таку відповідь, що допоможе розкрити необхідні аспекти. Не переймайтеся, якщо буде бракувати інформації – вас попросять уточнити.

– Чого точно не варто робити під час співбесіди?

– Запізнюватися та намагатися показати себе набагато кращим, ніж ви є. Цінуйте власний час та час інтерв’юера. Що стосується самооцінки – навіть якщо вийде переконати роботодавця та завищити очікування – потім буде соромно за невтішні результати.

– Яким, на вашу думку, має бути резюме ідеального кандидата? Що допоможе виділити його з-поміж сотні інших?

– Одна сторінка, не більше. Не вважаю за потрібне деталізувати всі позиції. Якщо дуже хочете – залиште QR на ваш профіль у LinkedIn. Якщо попередня робота була у локальній компанії, можна вказати напрямок для того, щоб інтерв’юер зміг оцінити збіжність. Щодо досягнень – не треба вказувати, що ви робили, краще вказати, що зробили. Ну і відсутність слова «стресостійкість».

– Які soft skills важливі для роботи у міжнародній компанії?

– 2020 рік показав, що найважливіші навички сьогодення – критичне мислення, взаємодія з людьми та орієнтація на сервіс.

Основні питання, з якими ми зіштовхнулися: Як перевести бізнесову модель з офлайну в онлайн? Як ефективно проводити зустрічі у період локдауну? Як не перетворюватися на розподільний центр задач у месенджері? Як вирішити питання внутрішніх та зовнішніх клієнтів? Для розвитку гнучких навичок не існує жодних курсів чи матеріалів – хтось володіє ними з дитинства, а до когось вони приходять із досвідом.

– Чи є універсальні hard skills, які дають кандидатам перевагу над іншими?

– Дійсно універсальних немає, адже вони залежать від напрямку, в якому ви хочете працювати. Звичайно, у «цифровому» світі розуміння принципів роботи з пошуковими сервісами, соціальними мережами, масивами даних буде безперечною перевагою, але не вирішальним словом. З власного досвіду можу сказати, що робота з Excel стала тим hard skill, що допомагав мені на всіх позиціях – починаючи від планування цілей та аналітики результатів програм, закінчуючи створенням моделей для прогнозування ефективності ініціатив.

– Що потрібно знати/вміти/робити студентам та молодим спеціалістам, щоб потрапити на роботу у міжнародну компанію?

  1. Іноземна мова. “No English – no career”, – як казав один з наших генеральних директорів.
  2. Бути відкритими до отримання знань та навичок, кросфункціональних задач та проєктів.
  3. Шукати можливості. Філіп Морріс регулярно проводить програми для студентів та молодих спеціалістів: бізнес-академії, що складаються з теоретичних лекцій та практичних бізнес-задач, та програми стажування з можливістю подальшого працевлаштування. А також всі вакансії компанії розміщені на ресурсах пошуку роботи.

Про формування команди та потрібних спеціалістів

– Що важливо особисто для вас під час підбору членів команди?

– Бажання розвиватися та вміння працювати у команді.

Напевно це все. Маючи бажання – можна навчитися всього, а без інтеграції у команду вкрай важко чи навіть неможливо вести проєкти або долучатися до них.

– Які маєте табу? Кого ніколи не візьмете на роботу?

– Щодо табу – людина, яка у власних невдачах буде шукати причини в інших. Не буду брати «своїх», якщо вони не відповідають вимогам позиції та компанії.

– Як ви допомагаєте новим співробітникам адаптуватися на робочому місці?

– Знайомство з колективом починається з офіційного листа, далі – персональні зустрічі з першим колом колег, базуючись на проєктах, до яких долучиться співробітник. У докарантинний період ми не нехтували спільними заходами, намагалися проводити їх поза стінами офісу, пов’язуючи з активним відпочинком. Також кожний співробітник має можливість принести нову традицію у колектив. В умовах нової реальності намагаємось проводити онлайн-зустрічі або ж бачимося офлайн за необхідності, дотримуючись усіх норм особистої безпеки.

– Які спеціалісти/компетенції найбільш затребувані для вас зараз?

– Спеціалісти з сильними аналітичними навичками, бажано математичною чи фінансовою освітою, володінням Excel та Power BI у розрізі hard skills. Щодо soft – це комунікаційні навички та критичне мислення.

– Чи виправдалися згодом ваші очікування (у порівнянні з очікуваннями під час співбесіди)?

– Більш ніж! Вже вісім років я із задоволенням ходжу на роботу, і кожного дня у мене є можливість виконувати нові для мене задачі!

– Чому кандидату варто обрати саме Філіп Морріс Україна? ТОП-3 причини.

  1. Щоденний розвиток, як професійний, так і персональний.
  2. Чудовий та різнобічний колектив.
  3. Компанія-лідер галузі.

Переглянути вакансії в компанії Філіп Морріс Україна

Фото надані спікером.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Кращі статті за тиждень – у вас в пошті!

Читайте також