Минув рік з початку глобального переходу на дистанційну роботу. Він показав, що цифрова трансформація бізнесу має свої наслідки, закрема, проблеми з безпекою даних. А тим часом повертатись до старого режиму ані компанії, ані співробітники не поспішають. Згідно з новим дослідженням компанії Lenovo «Майбутнє роботи та цифрової трансформації», 83% підприємств планують працювати віддалено принаймні половину робочого часу. Водночас 60% співробітників не просто згодні, а навіть радіють такій тенденції.

Віддалена робота дала можливість:

  1. поширювати цифрові технології, використовувати особисті пристрої для роботи та ширшого кола завдань;
  2. масштабно поширювати хмарні сервіси та програмне забезпечення для спільної роботи;
  3. підвищити увагу до безпеки даних серед ІТ-підрозділів підприємств будь-якого розміру.

Дослідження також показує, що надійні постачальники технологій будуть відігравати ключову роль у розробці цифрових стратегій майбутнього. Рішення «пристрій як послуга» (DaaS) стають все більш популярними серед представників великого бізнесу, тому що спрощують роботу з новими технологічними пристроями, вивільняють фінансові та часові ресурси для вирішення більш пріоритетних задач.

Гібридний формат роботи інструмент подолання вигорання

Попри побоювання бізнесу, що віддалена робота призведе до вигорання працівників, дослідження Lenovo показало, що більшість колег добре адаптувалися до роботи з дому чи з іншого місця. 70% опитаних впевнені, що завдяки гнучкості вони стали більш задоволеними роботою. Близько 60% респондентів віддають перевагу віддаленому формату принаймні протягом половини свого робочого часу.

Понад третина співробітників готова працювати з дому чи з інших місць більшість часу або навіть постійно. Ці настрої посилюються серед працівників масштабного бізнесу – приблизно дві третини респондентів у великих компаніях хотіли б працювати віддалено принаймні половину часу. Для міжнародних брендів це особливо актуально, адже часто команди працюють на різних континентах і в різних часових поясах, у зв’язку з цим присутність в офісі менш важлива для ефективної співпраці.

90% опитаних працівників все ж хочуть мати можливість приходити в офіс, щоб побачитись із колегами, а 56% заявляють, що вони більш продуктивні вдома. Це означає, що офіс буде трансформуватися у місце, де можна спілкуватися та командно працювати, залишаючи складнішу роботу для зосередження вдома.

Ці дані підверджуються й результатами опитувань robota.ua: пошукачі в них також вказували, що гібридний формат для них більш зручний та комфортний, ніж постійне перебування в офісі. А от у питанні проведення співбесід вони все ще обирають зустріч в офісі компанії: на це вказали майже 60% респондентів нашого опитування.

Попри переваги, респонденти дослідження Lenovo вказують і на низку проблем. Головна з них – повільне або нестабільне інтернет-з’єднання вдома. Крім того, половина працівників середнього бізнесу та 42% представників малого і дуже малого бізнесу повідомляють про нестабільну ІТ-підтримку, коли вона необхідна.

«Нова реальність» стирає межі між особистими та робочими пристроями

Співробітники все частіше використовують свої особисті пристрої для роботи – 79% респондентів стверджують, що користуються власними смартфонами під час відеодзвінків, для швидкого реагування на електронну пошту та спілкування в месенджерах.

Шумопоглинання під час дзвінків на основі штучного інтелекту, механічна шторка конфіденційності для веб-камери, зменшений вплив шкідливого синього випромінювання екрану на очі та краще охолодження пристроїв — технології, які співробітники називають найкориснішими у смарт-пристроях. Однак працівники неактивно користуються можливостями, що надають компанії, зокрема програмами придбання нової техніки. 80% ІТ-відділів готові покривати закупівлю техніки необхідної для роботи, тоді як лише 22% співробітників скористались цією можливістю.

Не дивно, що хмарні та програмні інструменти для колективної роботи тепер необхідні 97% співробітників – зокрема для відеодзвінків й одночасної спільної роботи з документами. Майже дві третини респондентів переконані, що ці інструменти допомагають їм підвищити продуктивність і ефективність.

Про дослідження 

Польові дослідження були проведені за допомогою кількісного опитування з 15 січня по 11 лютого 2021 року з загальною кількістю респондентів — 8 533 у світі. Вибірка опитування включає майже однакову кількість респондентів із різних країн: Австралія, Бразилія, Китай, Франція, Німеччина, Індія, Індонезія, Італія, Японія, Мексика, Росія, Сінгапур, Великобританія та США.

Респондентів запитували про перехід на віддалену роботу, чи задовольняє їх такий формат праці, технологічні проблеми та рішення. Серед респондентів були користувачі, які зараз працюють вдома, співробітники, що працювали в офісі до пандемії та керівники ІТ-підрозділів, чиї компанії внесли зміни в політику або формат роботи внаслідок пандемії.