Під час пошуку роботи кожен кандидат стикається з питанням, яке змушує сумніватися ще дуже довго – це очікуваний рівень заробітної плати. Деякі роботодавці вимагають вказати свої фінансові побажання під час відгуку на вакансію, інші – обговорюють під час співбесіди. Але більша частина з них хоче почути саме вашу суму, а вже потім озвучити те, що може запропонувати компанія. Пошукачі часто не знають, як знайти золоту середину та отримувати той максимум, що може запропонувати компанія і не програти кандидату, що бажає заробляти менше.

Більше чи менше?

Завдання пошуку оптимальної суми ускладнюється ще й тим, що рекрутерів відлякують і завищений, і занижений рівні фінансових запитів. У першому випадку вони бояться, що кандидат виявиться занадто амбіційним та самозакоханим, а значить не зможе надовго затриматися у їх компанії. А от занижений рівень очікувань може свідчити про недостатність досвіду чи знань, низьку самооцінку та відсутність бажання досягнути кар’єрних вершин.

У середньому під час пошуку нової роботи кандидат вказує зарплатню на 10% більше тієї, що отримував на минулій посаді. Лише справжні професіонали, які можуть похвалитися значними досягненнями та затребуваними вміннями, прагнуть отримувати на новому місці на 30% більше, ніж у попередній компанії. Існують також випадки, коли пошукач вказує заробітну плату нижчу ринкової, щоб швидше знайти роботу. Але в такому випадку необхідно бути вкрай обережним, адже можна потрапити на недобросовісного роботодавця.

Дізнатися конкретні суми у вашій професії вам допоможе статистика заробітних плат. Загальновідомо, що на ринку праці одні професії цінуються більше, ніж інші. Обумовлено це тим, що попит на деякі спеціальності росте, а пропозицій – мало. Тому, наприклад, професійний ІТ-фахівець зароблятиме більше, аніж грамотний юрист. Також рівень фінансової винагороди залежить від міста працевлаштування. Отже, під час розрахунку бажаної зарплатні потрібно враховувати ці статистичні дані.

Формула оптимальної зарплати

Якщо ані статистика, ані додавання відсотків не дали вам повного заспокоєння стосовно правильно вказаної заробітної плати, наведемо критерії, що стануть складовими формули для обчислення оптимальної фінансової винагороди.

Досвід. Перше, що впливає на вашу цінність на ринку праці – досвід. Згідно зі статистикою, спеціаліст у сфері маркетингу в Києві з досвідом менше року отримує в середньому 10 000 гривень, тоді як фахівець, що пропрацював понад п’ять років – 30 000 гривень.

Залежно від професії, роботодавці також цінують працівників, які допомагали розкрутити маловідомий проект, публікувалися у науковій літературі, мають досвід роботи у кризових ситуаціях тощо. Тому, якщо ви новачок, не розраховуйте на захмарну зарплату, а ось коли можете похвалитися чималим досвідом, який супроводжували ріст функціональних обов’язків, досягнення та ще й маєте гарні рекомендації – сміливо збільшуйте суму.

Освіта. На ваші університетські досягнення вже ніхто не звертає уваги. Але статистика свідчить, що колишнім студентам престижних ВУЗів, особливо закордонних, у деяких компаніях готові платити більше. Також ви можете претендувати на більшу зарплатню, якщо маєте другу вищу освіту, або пройшли курси з дотичної до вашої спеціальності. Тобто цінність журналіста інтернет-видання, що закінчив курси SEO, відразу підвищується, а от бухгалтер з дипломом психолога навряд чи отримуватиме більше за свої знання.

Англійська мова. Знання іноземної мови значно підвищує вашу вартість на ринку праці, але лише в тому випадку, якщо з її використанням пов’язана майбутня робота, або ви претендуєте на вакантне місце у міжнародній компанії. Статистика вакансій свідчить, що той самий маркетолог з п’ятирічним стажем, але з відсутністю знань з англійської мови може розраховувати на вдвічі нижчу зарплатню.

Спеціалізовані знання. Підвищують ціну кандидата і навички, характерні для його професії. Це можуть бути знання певних комп’ютерних програм, напрацьована база контактів та наявність специфічних гнучких навичок. Тому навіть, якщо у вас мало досвіду чи погані знання англійської мови, ви завжди можете підкупити роботодавця унікальними навичками.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!