Розчарування, гнів та роздратування на робочому місці – неминучі супутники будь-якої кар’єри. Це трапляється з усіма, проте аж ніяк не свідчить про ваш професійний рівень і не означає, що ви обрали не той напрямок. Однак, здатність продуктивно вирішувати конфлікти та розбіжності – ось що визначає вас, як професіонала.

Більшість працівників бояться починати складну розмову із керівником, адже це чималий стрес та вихід із зони комфорту. Дехто навіть вважає, що це кар’єрний суїцид. Звичайно, набагато легше не помічати неприємні моменти, але така тактика рідко веде до успіху. Адекватний керівник завжди оцінить сміливий і чесний крок. Щоб ваша скарга не звучала як безпідставне ниття або пліткарство, варто дотримуватися певних правил.

Продумайте аргументи

Скажімо, ви зробили крутий проект або запропонували перспективну ідею, а колега присвоїв собі ваші здобутки. Вас це справедливо обурило, адже всі лаври перейшли до нього. Перш ніж повідомити про це шефові, продумайте докази. Майте на увазі, що звертатися по допомогу до керівника варто лише якщо ви на 100% впевнені у своїй правоті. Інакше, якщо робити це занадто часто, вас почнуть вважати скиглею.

Ні в якому разі не йдіть до шефа у надміру емоційному стані, навряд чи він серйозно поставиться до істерики. Подивіться на ситуацію очима керівника. Чи впевнені ви, що колега вкрав ідею? Які інші фактори могли вплинути на ситуацію? Чи підтримують факти вашу думку? Можливо, ваш колега або керівник діяли в межах правил компанії? Не дозволяйте емоціям взяти гору.

Формулюйте думку чітко

Дуже важливо бути конкретним у вираженні думок. Говоріть коротко і по суті. Уникайте прямого звинувачення колег або (особливо) шефа. Добирайте слова. Не змінюйте тему розмови на щось побічне або на інші скарги. Так ви ризикуєте залишити проблему без вирішення.

Розумійте, чого ви хочете

Прийміть рішення про те, чого ви хочете домогтися. Справедливості, фінансової компенсації, додаткового вихідного або відміни якогось рішення. Дотримуйтесь своїх вимог. Це дуже важливо, адже це допоможе спрямувати бесіду у потрібне для вас русло. Керівники цінують конкретику та предметність. До того ж, у боса достатньо своїх проблем: якщо ви одразу запропонуєте раціональне рішення – він імовірніше піде назустріч.

Будьте відкриті

Можливо, ваш керівник висловить зовсім інший погляд на проблему, про який ви не думали. Можливо, запропонує краще вирішення конфлікту, компроміс. Слухайте уважно, дозвольте  йому висловити свою думку. Продемонструйте зваженість та об’єктивність.

Думайте про наслідки

Наслідки залежать від клімату та корпоративної культури компанії. Якщо культура здорова, а ваші вимоги справедливі – вас поважатимуть за щирість та сміливість. У протилежному випадку ви можете спровокувати колег на ще більший конфлікт або навіть булінг. Деякі суперечки краще взагалі оминати, якщо ви не плануєте найближчим часом змінювати роботу.

Можливо, перш ніж стукатися у двері кабінету керівника, ви могли б вирішити проблему безпосередньо зі співробітником. Наприклад, вам доручили робити проект разом, але у процесі весь масив роботи перекочував на ваші плечі. Можливо, ваш колега просто не розуміє, як робити свою частину роботи, і ви могли б йому допомогти. Або просто м’яко підштовхнути до дій.

Поважайте колег

Якщо ви точно впевнені, що хочете ініціювати таку розмову, попросіть керівника про приватну розмову. Якщо треба – зачекайте, поки в нього звільниться час. Не обговорюйте  питання в присутності колег. Так ви зможете розраховувати на щирість.

Користуйтеся «Я» посланнями, щоб керівник не відчув потреби «ставати в захисну позу»: не «Ви не помітили», а «я довго працювала над цим проектом, і відчуваю що заслуговую на більше», або не «він поводить себе неадекватно», а «поведінка цієї людини мене ображає, принижує» і т д.

Не тисніть

Іноді людині потрібен час, щоб обдумати інформацію і відреагувати. Якщо помітили, що керівник спантеличений або сильно збентежений, можливо, це привід відкласти подальше обговорення конфлікту.

Нехай ваше звернення до шефа буде виглядати як прохання про допомогу або пораду експерта, радше ніж обурення або претензія. Як правило, люди залюбки допомагають тим, хто підкреслює важливість та авторитетність їх думки.

У разі потреби – визнайте свою провину. Як правило, у конфлікті так чи інакше винні обидві сторони.

Оберіть влучний час

Момент для розмови може бути вирішальним фактором для її результату. Не варто розпочинати бесіду рано-вранці або прямо перед обідом. Голодний шеф – злий шеф. Якщо ж керівник щойно повернувся з ланчу або особливо говіркий та у гарному настрої – час настав.

Підготуйте алібі

Будьте готові до того, що у разі перегляду певного рішення або ситуації керівник може виявити ваші помилки та вади. Переконайтеся, що ви не пошиєте себе у дурні.

Вдалої розмови!

Інші статті по темі: 

Влиться нельзя слиться: как стать частью нового коллектива

Без календариков и чашек: что дарить коллегам на офисные и личные праздники

Взломать дресс-код: главные правила офисного look’а