Марина Барсукова, менеджер організаційної підтримки (Філіп Моріс Україна, Кавказ і Молдова)

Бізнесові процеси можна порівняти з автомобільними перегонами: все рухається з неймовірною швидкістю і діяти потрібно на випередження, а не просто реагувати. Особливо гостро проблема передчасного реагування постала під час карантинної невизначеності майбутнього, дестабілізації економік та неабиякого психологічного навантаження на кожного.

Рушійна сила для бізнесу

Сьогодні з нашого життя зникло багато звичних речей і водночас відкрились можливості, що раніше здавались недосяжними. Роботодавці отримали непростий виклик: як втримати позиції в бізнесі та водночас подбати про своїх людей.

У компанії Філіп Моріс Україна можна часто почути вираз «consumer micro moments/мікромоменти для споживача» або «moments that matter/моменти, що мають значення». Це рушійна сила для бізнесу.

Адаптувати бізнес та людей, розвернути процеси так, щоб споживач продовжував одержувати високий сервіс і водночас відчував нашу турботу у найменших деталях. Ставити людей на перше місце, підсилюючи підтримку та їхнє відчуття безпеки, попри те, що ситуація залишається нестабільною.

Запроваджений в Україні карантин закрутив такий небезпечний вихор, що викинув за межі успішного бізнесу навіть сильних його гравців. Чи міг передбачити туристичний чи ресторанний бізнес такий поворот? Чи міг уявити рітейл, що їм так само за дні доведеться перелаштувати роботу в новий формат? Ми теж не були готові до нових умов роботи, але майбутнє за тими, хто зможе побачити можливості у цій ситуації. Ми поставили собі за мету підтримати працівників, забезпечити їх знаннями та інструментами для ефективної роботи, забезпечити відчуття безпеки у тих питаннях, в яких ми могли це зробити.

Що турбує працівників?

Наразі працівники понад усе хвилюються за власне здоров’я, збереження роботи та догляд за дітьми та близькими.

З огляду на це, ми як роботодавець змінюємо формат роботи: повністю або частково переводимо співробітників працювати дистанційно. Ми проводимо більше онлайн-зустрічей та комунікацій для працівників з лідерами компанії, запрошуємо спікерів та експертів різних напрямків, аби дати корисні поради щодо симптоматики вірусу та способів запобігання захворювання. Також забезпечуємо персональними засобами захисту, підтримуємо сім’ї корисними порадами щодо психологічного навантаження або лайфхаками щодо роботи з дому.

Що почули наші співробітники та їх сім’ї від нас, як від роботодавця?

  • компанія збереже всі компенсації для співробітників з урахуванням річного перегляду зарплат, попри змінений характер роботи: праця з дому, переформатування роботи польової команди тощо;
  • ми розуміємо, що для ефективної роботи сьогодні потрібно забезпечити постійне перебування у мережі. Тому збільшуємо ліміти мобільного інтернету та надаємо нові інструменти (наприклад, MS Teams);
  • у випадку захворювання COVID-19, ми будемо поруч. Надамо 100% виплату лікарняного, незалежно від страхового стажу співробітника, а також компенсуємо видатки на лікування, яке не покриє протокол МОЗ;
  • ми вдячні за відданість співробітників і шукаємо шляхи додаткової винагороди;
  • раптом співробітники захочуть взяти щорічну відпустку або відпустку за власний рахунок під час карантину вони мають на це право, як і за звичайних умов;
  • ми відкриті до зворотного зв’язку, постійно комунікуємо і діємо з урахуванням інсайтів співробітників.

Як бонус, ми підготували віртуальні листівки «дякую» для особливих мікромоментів, безкоштовний доступ до низки фільмів на Megogo і навіть корисні ресурси для дітей.

 «Тому що ми піклуємось…»

Вже майже місяць карантину, але цей вираз в нашій компанії вимовив, мабуть, кожен співробітник і, можливо, не один раз.

Нам вдалося об’єднати зусилля та забезпечити наших співробітників та їх сім’ї:

  • певним рівнем інформаційної безпеки: у перший тиждень карантину була проведена якісна онлайн-лекція з висококваліфікованим лікарем однієї з приватних клінік Києва, що зібрала в Zoom близько 400 співробітників з чотирьох країн;
  • моральною підтримкою професійного психолога, щоб допомогти кожному впоратися з новим способом «непростого життя» на карантині;
  • персональними засобами захисту (маски, рукавички, антисептики) по всій Україні. Цей проект реалізували самі співробітники, виступивши волонтерами в пакуванні наборів, підготовці списків з адресами доставки і навіть власне доставки.

Ми зібрали і розвезли продуктові пакунки у домівки співробітників, що  вийшли на пенсію на фабриці. Також збільшили кількість автобусних зупинок для транспортування співробітників фабрики ще до обмеження руху громадського транспорту в Харкові, організували дезінфекцію приміщень декілька разів на день, кварцування роздягалень, перебудували процеси таким чином, щоб співробітники могли дотримуватись правил соціальної дистанції. Ініціатив багато, вони потребують високого рівня організації, а значних часових ресурсів, витримки, терпіння і розуміння.

Так, іноді здається, що доводиться працювати 24/7 і морально це дуже виснажливо. Але ми розуміємо, наскільки все це важливо для людей.

Я вважаю, що якщо у вас немає можливості сказати людям те, що вони хочуть почути, принаймні, говоріть правду. І постарайтесь не приймати рішення, які наберуть чинності від учора. На відміну від бізнес-рішень, в яких сьогодні швидкість і сміливість часто стають вирішальними, саме попередні інвестиції в людей будуть повертатись дивідендами для бізнесу та споживачів.

Вірус COVID-19 застав світ зненацька, але він і згуртував нас. Хоч зараз і час для ізоляції чи соціального дистанціювання, але разом з тим зараз – найкращий час для єднання, переоцінки цінностей і усвідомлення справжніх з них: доброти, терпіння, розуміння, співчуття, піклування тощо. Ми абсолютно точно вийдемо з карантину іншими. Ми зрозуміємо, що насправді COVID-19 став тим самим ключовим моментом, який, був потрібен, щоб перезавантажити і нас, і світ та навчити разом створювати найкращі мікромоменти нашого нового життя.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!