Бути еко – стає нормою. Відповідально ставитися до природи та вплітати корисні звички в побут – це тренд, який проявляється в усіх галузях, і робота – не виключення. Як турбуватися про екологію в межах офісу? Ось кілька підказок для новачків.

Власна чашка

Швидше за все, ви вже знаєте, що одноразові стаканчики для кави тільки здаються паперовими – насправді вони мають прошарок плівки, який розкладається дуже довго. І щодня в світі викидають мільйони таких стаканчиків; отже, цей важливий для кавоманів ритуал – улюблений духмяний напій – наносить навколишньому середовищу величезну шкоду.

Зробити свій внесок у розв’язання цієї проблеми можна – просто купити власну термочашку і просити баристу налити каву в неї (все більше кав’ярень дозволяють таку опцію). Або користуватися офісними чашками. Можна також запропонувати керівництву замінити одноразовий посуд в офісі кухликами, тарілками та стаканами. Ще одна корисна звичка – якщо замовляєте їжу до офісу, обирайте постачальників, які використовують органічне пакування.

Економія ресурcів

Усіх, якими ви користуєтеся в офісі. Наприклад, легко берегти електроенергію – достатньо вимикати світло, коли йдете з офісу, та техніку, якою не користуєтеся, а також набирати в електрочайник рівно стільки води, скільки потрібно в певний момент. Щодо паперової економії – не треба друкувати документи, коли в цьому немає необхідності, варто налаштувати двосторонній друк, використовувати «сплячий» режим, а також чернетки, коли друкуєш документи для власних потреб. Якщо компанія організовує івенти, слід передбачити додаткові матеріали в електронному форматі замість того, щоб роздруковувати їх.

Якщо про це не піклується керівництво – може зробити кожний працівник: підготувати та розмістити нагадування про економію ресурсів для колег у вигляді інфографіки на інформаційних стендах, біля умивальників, принтерів тощо. Особливо показові цікаві еко-факти, наприклад, що економія 17 пачок паперу збереже ціле дерево.

Еко-умови

Все більше компаній створюють в офісі умови, за яких співробітникам легше піклуватися про навколишнє середовище. Наприклад, встановлюють урни для сортування відходів різних типів (пластик, скло, папір) та для збору батарейок; на кранах стоять аератори, які допомагають економити воду, встановлені лічильники, а крани, які протікають, терміново ремонтуються; встановлені енергоефективні лампочки, при закупівлі будь-яких товарів оцінюється їхній вплив на середовище тощо. Зазвичай такі умови залежать від роботодавця, але кожний може виступити ініціатором встановлення таких девайсів – запропонувати керівництву ідеї. Підібрати аргументи легко: це призводить до суттєвої економії, а також дозволяє компанії формувати імідж «зеленої», соціально відповідальної організації.

Додаткова прогулянка

Щоразу, коли ми обираємо прогулянку замість використання транспорту, власного або громадського, – ми робимо малесенькі, але важливі внески в одразу два різні напрямки: збереження природного середовища та власного здоров’я. Почати просто: наприклад, вийти з дому на кілька хвилин раніше і пройтися пішки замість того, щоб чекати на маршрутку від метро. Дедалі популярнішою стає також рух спільних поїздок на роботу серед колег – достатньо знайти співробітників, які живуть у тому ж районі, та їздити разом. Це не тільки весело, а й економно та еко-відповідально.

Все більше компаній впроваджують практики відео-нарад та онлайн-навчання як альтернативу відряджень (ділових та освітніх).

Цікава також ідея діставатися роботи велосипедом – рух набирає обертів по всьому світу, і Україна не виключення. Проте  тут багато залежить від того, чи створила компанія комфортні умови для таких колег – наприклад, чи є велостоянка, душові кабіни тощо.

«Зелені» заходи

Ініціативи, які направлені на збереження екології, можуть бути різними: від колективної висадки дерев у парку чи прибирання скверу біля офісу до проведення освітніх лекцій для команди від експертів, які навчають ставитися до навколишнього середовища більш усвідомлено та обережно. Аргументи для роботодавця – в тому, що це не тільки суспільно корисні, а і командоутворюючі заходи, а також – гарні піар-приводи та свідчення корпоративної соціальної відповідальності, дотримання якої стає правилом гарного тону в бізнесі.

Інші статті по темі:

Годі це робити: 13 офісних звичок, які розпечуть колег до білого жару

Адаптація в новому колективі: скільки триває та як полегшити

Коли місце має значення: яким має бути ідеальний офіс?