Назву Moleskine часто вживають окремо від назви блокнота, наче виділяючи в окрему від загального поняття категорію. Ми вирішили розібратися, як з’явилася компанія, що змогла створити бачення звичайного блокнота як унікального продукту.

Стрибок на плечі гігантів

Мінімалістичний дизайн, надійність та зручність – користувачі часто називають серед основних плюсів цих записників. Крім того, виробники блокнотів Moleskine, які одні називають «маленькою чорною сукнею» серед записників, а інші описують як претензійні, – роблять особливий акцент та пишаються довгою традицією блокнотів та їхніми відомими господарями.

Як розповідають у компанії, класичний чорний блокнот Moleskine не був унікальним творінням – це перезапущена серія відомого французького записника. Останній продавався до 80-х років минулого століття і, як кажуть, був популярним серед таких відомих творців як Пабло Пікассо та Ернест Хемінгуей. Проте згодом ці блокноти були витіснені масовими продуктами, і їх перестали випускати.

Як це придумали: історія появи «маленького чорного блокноту» Moleskine

www.jennibick.com

Через десять років італійка Марія Себрегонді вдихнула в них нове життя. Себрегонді народилася в Італії, її мати була графічним дизайнером та редактором. За словами жінки, в її родині цінували візуальну естетику. Крім того, поштовхом стала прочитана нею історія письменника Брюса Чавіна, який розповідав про останні блокноти французького дизайну та про те, як намагався скупити їх. У 1997 році Себрегонді запропонувала невеликому міланському видавництву Modo&Modo запустити серію класичних блокнотів.

Підкреслюючи важливість традицій для образу компанії, в одному з інтерв’ю Себрегонді заявила, що «це як стрибнути на плечі гігантів»: «Історія, що надихає, може все міняти».

Випробування технологіями

Попри те, що на полицях магазинів вже стояли десятки блокнотів, компанія, як і популярність блокнотів Moleskine, почали швидко зростати. У середині 2000-х доходи компанії оцінювали у $20 млн.

Традиції традиціями, але розвиток технологій та онлайн-середовища створили надзвичайну загрозу для усього «паперового світу». Традиційний паперовий бренд був змушений адаптуватися до нових умов ринку. Так з’явився спільний проект з онлайн-записником Evernote, завдяки якому користувач може завантажити свої записи з традиційного блокноту Moleskine в онлайн-записник. Також компанія співпрацює з виробниками смарт-ручок Livescribe: технологія дозволяє автоматично відображати ваші записи у смартфоні. Ще один проект – з Adobe для художників, що дає їм можливість завантажувати намальовані від руки скетчі та працювати з ними на комп’ютері. До того ж, компанія поступово розширила асортимент, додавши до своєї колекції ручки, сумки та інші товари, а також спеціальні серії блокнотів, присвячені мистецтву, героям мультфільмів та художнім творам.

Як це придумали: історія появи «маленького чорного блокноту» Moleskine

cdn.cultofmac.com

Як це придумали: історія появи «маленького чорного блокноту» Moleskine

embed.ly

Як це придумали: історія появи «маленького чорного блокноту» Moleskine

www.oleksynprannyk.com

Оффлайн чи онлайн

Як не дивно, але навіть в останні роки компанії вдається збільшувати прибуток. За даними газети Financial Times, у 2015 році прибуток Moleskine склав €128 млн, що на понад €50 більше, ніж 5 років тому. У 2016 році фінансові показники компанії продовжували рости. Ще більш дивовижно, близько 90% прибутків приносять саме паперові продукти.

Чи вдасться й далі «оффлайн»-компанії виживати в онлайн-світі, залишається питанням. Але вже зараз вміння вибудувати бренд так, щоб створити з побутової речі об’єкт бажання – називають феноменом.

Як це придумали: історія появи «маленького чорного блокноту» Moleskine

shutterstock.com