Як зрозуміти, що компанія підходить вам на рівні ДНК

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Так склалося, що роботу ми здебільшого сприймаємо як певну повинність дорослого життя, плату за можливість бути самостійним. Ми жартуємо про «маленьку п`ятницю» та «безсмертних поні», не даючи навіть шансу роботі зробити нас щасливими. Але ми точно знаємо: якщо знайти справу, що відповідає вашим світогляду, темпераменту, мріям та талантам, ви не будете весь тиждень чекати вихідних і просинатиметесь завжди в доброму гуморі.

Щоб довести це, онлайн-журнал The Point разом із #COMFYPEOPLE розпочинає спецпроект «Щастя від роботи». У першому матеріалі розповімо, як серед усіх можливих варіантів працевлаштування виявити саме «свою» компанію.

Перевірте, чи співпадає ДНК

Коли ми підшукуємо собі місце в новій компанії, то традиційно звертаємо увагу на три речі – зарплатню, умови праці та можливість кар’єрного зростання. Набір не фантастичний – ви гарантовано підберете кілька роботодавців, що відповідають цим критеріям на бажаному рівні. Проте зупинитися треба на одному.

Що допомагає зробити остаточний вибір? Відчуття, що компанія на клітинному рівні резонує з вашим світоглядом та життєвими принципами.

Ще на етапі випробувального періоду спробуйте зрозуміти:

  • чи розумієте ви ключові погляди та культуру, за якими живе компанія?
  • чи поділяєте ви більшість цих правил та підходів?
  • чи хочеться вам спілкуватися з колективом в офісі та поза роботою?
  • чи ви розумієте та бачите сенс у своїх обов’язках?
  • чи повторили б культуру та стратегію у власному бізнесі?

Якщо на всі ці питання відповідь «так», скоріш за все, ви з компанією рідні.

«Робота принесе справжню радість та результат лише в тій компанії, чия ДНК – поєднання культури та стратегії – збігається з вашою, – вважає Марина Майор, керівник НR-департаменту COMFY. – Кожна компанія має характер. Якщо він вам не близький, буде важко отримувати задоволення від своєї справи. Але якщо співпадіння є – це щастя для обох сторін. Про те, наскільки наповненою може бути робота в колективі, чиї корпоративні принципи збігаються з вашими, йдеться в нашому проекті #COMFYPEOPLE про щастя в роботі».

Компанія як людина

Марина Майор радить спитати себе: «Якщо б компанія перетворилася на людину, чи хотіли б ви з нею дружити?».

Як і люди, бізнеси бувають різними за світоглядами – відчайдушними бунтарями, вічними студентами, економними раціоналістами чи адептами здорового життя та захисту довкілля. Немає абсолютно хороших чи поганих проявів особистості – є такі, що вам підходять або не підходять.

Ми виділили 8 типажів компаній за характером та світоглядами – та кожну з головних рис розглянули з двох боків, світлого та темного. Якщо вам близький перший «світлий» бік – все складеться. Проте бережіться темної сторони – екстремального прояву головної риси, що не викликає нічого, крім роздратування, та заважає нормальній співпраці.

1. Трудоголік

Корпоративний геном: як зрозуміти, що компанія підходить вам на рівні ДНК

Зібраний, цілеспрямований, живе результатом

Світлий бік: KPI, канбан, щоденні звіти щодо прогресу – колектив вміє й любить працювати. Фокус завжди на результаті. Там навчання тільки функціональне, а колеги завжди раді допомогти, особливо коли від цього залежать колективні досягнення. 

Темний бік: Компанія-трудоголік прохолодно ставиться до всього, що відбувається в житті співробітників за межами робочого місця. Навіть щоб просто залишатися на місці, тут треба дуже швидко бігти. Нескінченні звіти й наради не залишають співробітникам часу на власне життя.

2. Екологіст

Корпоративний геном: як зрозуміти, що компанія підходить вам на рівні ДНК

Екологічно свідомий, чуйний, любить еко-інновації, відкритий до нового та корисного

Світлий бік: Ніхто не буде косо дивитися на вашу еко-авоську і вегетаріанській ланч. Тут заведено сортувати сміття, є окремі бокси для люмінесцентних ламп та батарейок, майже ніхто не палить. Бізнес з високими екологічними стандартами дозволяє працівнику проявлятися як свідомий споживач й небайдужа людина.

Темний бік: Для керівників екологічно-свідомих компаній важливо, щоб більшість працівників поділяла їхні цінності. Але не завжди колектив відгукується щиро – ви можете зіткнутися з лицемірством з боку колег. На роботі вони дотримуються екопринципів, а поза офісом – скидають різнотипне сміття в один контейнер. Проте вони завжди раді відпустити негативні коментарі щодо вашого негібридного авто чи пальто з хутряним коміром.

3. Спортсмен

Корпоративний геном: як зрозуміти, що компанія підходить вам на рівні ДНК

Фізично активний, життєрадісний, сповнений енергії

Світлий бік: Колективна участь у різноманітних змаганнях, абонементи в басейн чи спортзал та спеціальні страви в корпоративному меню піднімуть вашу лояльність на недосяжну висоту. Такі компанії можуть похизуватися душем для тих, хто їздить на роботу на велосипеді, і залом для йоги з усім необхідним обладнанням. Генеральний директор – капітан корпоративної футбольної команди, а керівники підрозділів – завзяті плавці, марафонці та альпіністи.

Темний бік: Не сподівайтеся, що з колегами можна буде щоп’ятниці грати в гру «Ревізор барів міста». Перекури не вітаються, а можуть бути й під забороною. Бодішеймінг із боку більш спортивних колег, обов’язкова участь у колективних тренуваннях чи змаганнях – все це норма в такій компанії.

4. Вічний студент

Корпоративний геном: як зрозуміти, що компанія підходить вам на рівні ДНК

Інтелектуальний, швидко та з задоволенням вчиться

Світлий бік: За короткий час ви можете взяти участь у багатьох тренінгах і курсах, отримати важливу сертифікацію тощо. У соцпакет входять безкоштовні уроки іноземної мови, корпоративна бібліотека та багато іншого. Якщо ваша професія потребує постійного навчання – як, наприклад, більшість спеціальностей у цифрових та IT-сферах, – «вічний студент» надасть вам і підтримку, і можливості.

Темний бік: На будь-яке питання керівник чи колега відповідає лінком на профільні курси. Кар’єрне зростання залежить не від професійних досягнень, а від того, скільки тренінгів відвідав працівник та скільки сертифікатів отримав. Звичка вчитися у випадку деяких колег заміняє бажання використовувати вивчене на практиці.

5. Вічний підліток

Корпоративний геном: як зрозуміти, що компанія підходить вам на рівні ДНК

Амбіційний, відчайдушний, робить фокус на активних діях

Світлий бік: Компанія-підліток – це за суттю стартап, новостворений бізнес чи бізнес на етапі серйозних змін (наприклад, росту завдяки інвестиціям). Тут ви отримуєте можливості для стрімкого кар’єрного зростання, прямий доступ до керівників, ваші ідеї цінують та впроваджують. Стартап часто підтримує неформальний стиль спілкування робітників і надихає крутими цілями.

Темний бік: Стартап часто кидає з однієї крайності в іншу, швидкість переходу на нові етапи може втомити – є відчуття, що ви постійно знаходитеся в тестовому режимі. Для тих, хто понад усе цінує стабільність, такий варіант може бути занадто виснажливим. У певний момент ви починаєте працювати за принципом «Не поспішай виконувати – скасують».

6. Економіст

Корпоративний геном: як зрозуміти, що компанія підходить вам на рівні ДНК

Вміє рахувати гроші, багато аналізує, намагається вичавити максимум з кожної гривні

Світлий бік: Компанії-економісти не мають фінансових труднощів зараз і помірковано економлять, щоб цих труднощів не мати згодом. Тут ви можете розраховувати на стабільну (хоч і не найвищу) заробітну плату.

Темний бік: В такій компанії доводиться роками чекати на апгрейд техніки чи робочого місця. Керівництво намагається перекласти зобов’язання щодо податків на працівника, йому не виплачують премії та «забувають» про бонуси. У працівників висока матеріальна відповідальність навіть у випадках, що не передбачені законодавством.

7. Родич

Корпоративний геном: як зрозуміти, що компанія підходить вам на рівні ДНК

Уважний до інших, радий допомогти

Світлий бік: Компанії-родичу не байдуже, як ви себе почуваєте, який мікроклімат у колективі і як її люди бачать своє майбутнє. Керівництво дійсно піклується про своїх працівників, дозволяє брати відпустки, коли треба, та приходити до офісу з дітьми. Тут дають стільки шансів, скільки потрібно – бо люблять по-родинному.

Темний бік: Як і в класичній сім’ї, тут можуть бути сильні патріархальні настрої. Власник – голова родини, його авторитет майже безумовний, сакральний. Через занадто неформальне спілкування з колегами стає складно дати негативний зворотній зв’язок чи виправити помилки, бо це сприймається як особиста образа. Колеги й керівництво не поважають особисті кордони.

8. Друг

Корпоративний геном: як зрозуміти, що компанія підходить вам на рівні ДНК

Динамічний, хоробрий, з позитивною філософією та жагою до життя

Світлий бік: Тут царює культура суцільної підтримки, як у студентському братстві. Її працівники – оптимісти, які вірять, що кожен день є найкращим для звершень. Тут не приживаються цинізм чи зверхність. Найвищі цінності – командна підтримка й постійне вдосконалення процесів, щоб усім було зручно досягати командних результатів. Для компанії немає слів «неможливо» або «страшно» – доки всі разом, під силу все.

Темний бік: В такому колективі не вийде віддаватися роботі не повністю, це не місце для людей, котрі не хочуть або не вміють налагоджувати соціальні зв’язки. В такій компанії буде важко тим, хто звик до обережних кроків – інтенсивний темп не передбачає зупинок, навіть якщо вони мають сенс.

***

Типажів може бути набагато більше – додавайте свої та аналізуйте їхні сторони. Головне – знайти ті, що відповідають вашому світосприйняттю.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Лучшие статьи за неделю – у вас в почте

Читайте также