Перше враження про людину складається задовго до вербального спілкування протягом 30-секундного погляду. Тому скільки і хто не говорив би про важливість краси внутрішнього світу та розумових здібностей, враження, яке склалось від першого погляду, важко змінити. HR-фахівці стверджують, що зовнішній вигляд неважливий для працевлаштування та побудови кар’єри, але останні дослідження психологів Стівена Мартіна і Джозефа Маркса переконують у протилежному. У їх праці «Messengers: Who We Listen To, Who We Don ‘t And Why» («Посланці: кого ми слухаємо, а кого ні й чому») наведено безліч прикладів, де роботу отримували симпатичніші кандидати, а кар’єрними сходами просувалися більш високі чоловіки. Не будемо звинувачувати роботодавців в упередженості, але важливість зовнішнього вигляду під час пошуку роботи не варто применшувати.

Діловий образ чи кежуал?

Уже пройшли ті часи, коли на співбесіду радили одягати чорний костюм, білу сорочку та туфлі-човники. Зараз роботодавця не здивує, якщо кандидат прийде у джинсах, футболці та кросівках. Але під час вибору образу для співбесіди ви повинні пам’ятати, що кожній роботі відповідає певний стиль, якого варто дотримуватись. Щоб з порогу показати роботодавцю, що ви ідеально впишетесь у колектив, своїм зовнішнім виглядом ви не повинні дуже відрізнятися від решти працівників та вибиватися з корпоративного стилю. Для цього перед співбесідою намагайтеся відшукати фотографії колективу, дізнайтеся як одягаються керівники та чи є у компанії суворий дрес-код. Ви повинні розуміти, що, до прикладу, юрист у великій консалтинговій компанії та у дизайнерському бюро можуть виглядати по-різному.

Ваш зовнішній вигляд повинен максимально вказувати на вашу відповідність вакантній посаді. Тобто, якщо ви претендуєте на посаду керівника економічного відділу, то вам необхідно створити строгий діловий образ: обирайте лаконічні силуети, мінімалізм в аксесуарах, пастельні відтінки та якісне взуття. Якщо ж ви прагнете отримати роботу, яка пов’язана із творчістю, то зовнішній вигляд має підкреслювати вашу креативність та індивідуальність: зробіть яскраві акценти, додайте брошку чи краватку ручної роботи, використовуйте асиметричний крій в одязі тощо.

Що з кольором?

Найкращим та універсальним рішення стосовно кольорової гами одягу буде вибір пастельних відтінків. Для жінок те ж саме стосується макіяжу – він повинен бути невимушеним і, якщо ви використовуєте тіні, то краще надати перевагу більш пастельним кольорам. Існує також декілька правил, яким варто слідувати у виборі одягу.

Психологи вважають, що найкраще для співбесіди підходить сірий колір, адже він допоможе вам справити враження професійної та працьовитої людини, яка дотримується нейтралітету та зберігає спокій у стресовій ситуації. Але тут важливо не перестаратися і не одягнути на себе 50 відтінків сірого, щоб не здатися роботодавцю занадто нудним та закомплексованим. Тому буде достатньо одного-двох предметів сірого кольору. Якщо ви одягнули сірий костюм, то сорочку оберіть, до прикладу блакитну, а якщо сіру сукню – зробіть акцент на яскравих аксесуарах.

Для претендентів на посаду керівника краще зробити ставку на синій колір. Саме він асоціюється з надійністю, професіоналізмом, інтелектом та лідерськими якостями. Кандидати на творчу посаду можуть звернути увагу на фіолетовий колір, який демонструє креативність, впевненість у собі та оригінальність. Перебираючи одяг у своїй шафі, краще трохи далі відкласти вбрання зеленого кольору, який асоціюється з некомпетентністю, а також червоного та помаранчевого – вони швидко втомлюють співрозмовника і починають його дратувати.

Єдиним правилом для всіх кандидатів є чистий та охайний одяг, який відповідає вам за розміром. Незалежно від вакантних посад, жінкам потрібно уникати занадто коротких спідниць та глибокого декольте. Чоловікам варто відмовитись від сандалів, шортів та футболок з написами типу «Я мужик». Головне під час вибору одягу на співбесіду не забувайте про свою індивідуальність. Адже якщо ви почуватимете себе некомфортно, то навряд чи інтерв’ю стане для вас успішним.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!