Інтерв’ю з роботодавцем: IT-компанія Intellias

Share on FacebookTweet about this on Twitter

IT-компанію Intellias в минулому році було визнано найкращим роботодавцем в Україні серед компаній з 800+ працівниками. HR & Recruitment Director Ольга Дюжева розповіла, завдяки яким крокам Intellias вдалося взяти «золото» у рейтингу DOU, як ейчар-відділ створює комфортну та дружню атмосферу в колективі та який подарунок чекає на 1000-го співробітника.

Интервью с работодателем: компания Intellias

Про посаду HR & Recruitment директора

– Скільки років ви на посаді HR & Recruitment директора і як сильно виросла компанія за цей час?

– Я прийшла в компанію влітку 2008 року, і починала як HR Generalist. Займалась як HR процесами, так і рекрутингом. З часом стала Head of HR, вже майже два роки як займаю посаду HR & Recruitment Director. Коли я прийшла в Intellias у 2008 році, нас було всього 48. До 500-го колеги компанія йшла до кінця 2016 року. Зараз, ми вже на порозі 1000-го. Якраз думаємо, як будемо святкувати вихід нашого тисячного колеги. Ми любимо дарувати щось новим колегам. А оскільки ми до того ж велодружня компанія, то щоліта проводимо акцію «Велосипед як велкам-бонус». Щоб наші колеги, які приєднуються до нас не під час акції, не сумували, що їм не пощастило, ми час від часу даруємо або розігруємо велосипеди і з інших приводів. От п’ятсотому подарували зручний складаний велосипед, а тисячному вже приготували електричну модель.

Интервью с работодателем: компания Intellias

– Що входить у сферу відповідальності HR & Recruitment директора у Intellias?

– Я відповідаю за HR & Recruitment департамент у всіх трьох локаціях: Львів, Київ та Одеса. Найважливіші напрямки – це рекрутинг, програма People Partnership, HR Marketing, HR сервіси та адміністрування компенсацій і бенефітів. Оскільки наша компанія – одна з лідерів серед IT-компаній в Україні за темпами росту, рекрутинг залишається одним з найбільш пріоритетних напрямків. Стрімке зростання спонукає нас розвивати бренд роботодавця, забезпечувати маркетингову підтримку рекрутингу, покращувати внутрішні комунікації. Цим займається відділ HR Marketing. Також у високому пріоритеті для HR & Recruitment департаменту є забезпечення максимально комфортних умов роботи в компанії, надання колегам можливостей розвитку та реалізації їх потенціалу. Останнім часом ми запроваджуємо багато додаткових сервісів для наших колег – масажі, салон краси, дитяча кімната, а також розвиваємо компенсаційний пакет. Це все також вимагає великої уваги і входить у мою сферу відповідальності.

Про Intellias як роботодавця

– Що виділяє Intellias як роботодавця? Які переваги можете запропонувати кандидатам?

– Intellias – особлива компанія. Вже велика за розмірами і може дати усі переваги великих компаній – можливість розвитку, навчання, переходу між проектами, круті офіси, відмінні корпоративні бенефіти, стабільність та впевненість у майбутньому, – але вона все ще за духом залишається компанією, в якій менеджмент завжди доступний і відкритий до діалогу.

Завдяки зацікавленому керівництву, рішення у нас приймаються швидко. І кожен може впливати на впровадження нових ініціатив в компанії. У нас існує Corporate Initiative Hub – це така функція сервіс-деску, яка дозволяє кожному написати пропозицію щось змінити чи покращити в компанії. Щомісяця ми збираємось разом із нашим COO, адміністративним, фінансовим директорами та директором з бізнес-процесів, обговорюємо кожне побажання і приймаємо рішення щодо їх впровадження. В більшості випадків це рішення позитивне.

– Чи знаєте ви, який імідж вашої компанії на ринку?

– Впевнена, що більшою мірою так. Моніторимо зовнішні ресурси, де наша цільова аудиторія залишає відгуки, час від часу проводимо фокус-групи всередині компанії, серед нових колег зокрема. Є доволі об’єктивні фактори, на основі яких формується уявлення про імідж. Ми проводимо регулярні вимірювання задоволеності працівників – анонімні на піврічній основі та не анонімні раз на квартал з прив’язкою до проектів, і завжди уважно аналізуємо отримані результати та змінюємо те, що викликає незадоволеність. Останній рік був для нас багатим на перемоги чи високі місця в різних рейтингах. Зокрема, ми стали переможцем в рейтингу DOU як найкращий роботодавець серед компаній 800+ спеціалістів. Це неабияке підтвердження від наших колег, що їм подобається життя в компанії і ми на правильному шляху.

Интервью с работодателем: компания Intellias

– Як ви можете описати корпоративну культуру Intellias?

– Наші колеги не зупиняються на досягнутому. Вони вірять, що все, що вони роблять, можна робити краще. Що постійно є простір для самовдосконалення. Тому професійний розвиток та прагнення до досконалості – важлива частина нашої корпоративної культури.

Ще у нас цінується чесність та справедливість. Навіть якщо щось йде не так, як заплановано, ми чесно про це кажемо, адже ми несемо відповідальність перед нашими замовниками і один перед одним. Хороший сервіс часто означає необхідність взяти на себе ініціативу і подолати більшу відстань, навіть якщо ніхто явно цього не попросив. Тому наші колеги ніколи не мовчать, коли бачать, що щось можна покращити. Також ми підтримуємо атмосферу взаємоповаги та взаємопідтримки. Можна відпочивати та розважатись, проте не можна заважати колегам.

Про що варто знати новачку

– Як виглядає офіс в компанії? Яка робоча атмосфера там панує? З чим доведеться зіткнутися новачку?

– Наші офіси – це здебільшого оупен-спейси, які цікавіше та функціональніше сплановані, ніж стандартні. При організації робочого простору ми зробили акцент на велику кількість переговорних кімнат з шумоізоляцією – великих на 12-20 та маленьких на 2-3 місця. Завдяки ним кожен може провести робочу зустріч чи дзвінок так, щоб нікому не заважати. В офісах є багато додаткових зручностей – «фан-руми» із тенісними та більярдними столами, а часом навіть з музичними інструментами, масажні кімнати. Салон краси та дитяча кімната поки що є лише у найбільшому львівському офісі, але такі ж скоро відкриються й у Києві.

Робоча атмосфера виглядає так: всі занурені в свої задачі, у кожного є вдосталь місця, щоб комфортно працювати і нікому не заважати. На одну людину у нас в середньому припадає 11 м2 робочого простору. Для коротких перерв у нас в офісах є столи для кікеру, гіроборди. Щоб допомогти новим колегам якомога швидше звикнути до нового середовища, ми розробили програму адаптації, до якої входить ознайомлення з офісом нашої компанії, її основними процесами, правилами та командою.

Интервью с работодателем: компания Intellias

– Чи буває, що кандидат не проходить випробувальний період? Чому? Які є найбільш поширені причини?

– Це велика рідкість. Оцінка кандидата в межах рекрутингового процесу в нас ретельна та проводиться завжди кількома людьми, що дозволяє добитись доволі високого рівня об’єктивності та точності попадання. Було кілька випадків, адже при такій швидкості рекрутингу помилки все ж бувають. Вони стосувались оцінки рівня професіоналізму кандидата. Переоцінений на етапі відбору спеціаліст, який і сам себе оцінює завищено, може не впоратись із роботою та не пройти випробувальний термін.

Интервью с работодателем: компания Intellias

Про навчання в компанії

– Як компанія долучається до розвитку своїх колег?

– У нас є окремий відділ, який займається професійним розвитком колег. Він займається формуванням центрів компетенцій, організацією навчальних тренінгів, а також розвитком інформаційної системи для проведення оцінювання, планування та відслідковування прогресу професійного розвитку наших колег. Цей же відділ займається організацією курсів іноземних мов. Наші колеги можуть проходити тренінги, вивчати англійську та німецьку мови в офісі.

Також у нас працює програма People Partnership. Вона передбачає, що кожен наш спеціаліст має закріпленого за ним HR-ра – People Partner-а, який є його контактною особою з питань, які можуть його турбувати. Місією People Partner-а є визначати рівень задоволеності колег роботою в компанії та допомагати йому найбільш ефективно рости й розвиватись в межах компанії.

Интервью с работодателем: компания Intellias

– Чи сприяє компанія професійному розвитку HR-команди? Чи організовуються тренінги?

– Наша компанія надає усім колегам можливість навчатись, групові навчання відбуваються практично щотижня. Для рекрутерів є безліч цікавого та такого, що сприятиме професійному розвитку та росту продуктивності роботи. Це і тренінги з презентаційних навичок, майстер-клас із запобігання професійного вигорання, з розвитку особистої ефективності. Спеціально для HR та рекрутинг команди ми організовували тренінг з ведення переговорів та скоро запустимо цикл презентацій про технології для нетехнічних спеціалістів.

Про свою команду

– Скільки вакансій закриває рекрутинг-команда за місяць?

– Останні півроку наша команда закриває в середньому 55-65 вакансій на місяць, проте план росту нашої компанії передбачає, щоб ми закривали як мінімум 80-100. Тому ми нарощуємо нашу рекрутингову команду, запроваджуємо нові підходи та шукаємо способи зростати ще швидше.

– Як обираєте людей у свою команду рекрутерів? Які є можливості для молодих спеціалістів?

– Професійного ІТ-рекрутера зараз знайти не легше, ніж програміста. При виборі ми дивимося, насамперед, на професіоналізм та досвід, на вміння працювати швидко та з високою якістю, на здатність витримувати високий темп роботи та отримувати від нього задоволення. Ну і звісно, не менш важливо, щоб нова людина розділяла наші цінності та підходи – повагу, взаємопідтримку. Не підійде той рекрутер, який не поділяє наші цінності, не поважає колег та кандидатів, не хоче вчитись, бути гнучким та готовим до змін. Ідеальний кандидат у нашу команду любить постійний драйв та азарт.

Якщо людина не має досвіду, проте бачить себе в рекрутингу і має базові знання, то кар’єру в нас можна почати на позиції рекрутинг асистента.

За останній рік наша рекрутингова команда виросла більше ніж в два рази, і поповнилася вона здебільшого досвідченими рекрутерами. Зараз нас загалом у відділах HR та Recruitment майже 60 людей і 40 з них – це відділ рекрутингу. І ми не припиняємо рости і далі.

Интервью с работодателем: компания Intellias

– Як мотивуєте свою команду?

– Спочатку розповім про стимулювання, а не мотивацію. Їх часто плутають, але стимулювання – річ значно простіша та не вимагає заглиблення у внутрішній світ людини, у її цінності, на відміну від мотивації. Стимулюємо в основному індивідуальними бонусами за закриття вакансій, система нарахування у нас проста і прозора. Для першого кварталу 2018 року, який для нас дуже важливий, ми розробили також систему додаткового матеріального стимулювання для найуспішніших рекрутерів та винагороду за досягнення командної цілі. Ми сформували реалістичну, амбітну та супер-амбітну цілі, і за їх досягнення наша рекрутингова команда може отримати командний відпочинок у подарунок. Якщо ми досягнемо супер-амбітної цілі, це буде командний вікенд за кордоном.

Щодо мотивації – ми намагаємося зрозуміти, що мотивує кожного нашого колегу, і сприяти йому у досягненні його цілей. Ми працюємо над формуванням розвиваючого середовища, яке дозволяє вчитись, обмінюватись досвідом та досягати особистих професійних цілей.

– Чи відпочиває разом Intellias HR команда? Які традиції сформувалися всередині команди?

– Найбільш традиційною є зустріч двічі на рік усієї команди HR&Recruiting – зі Львова, Києва та Одеси, – яка називається HR Summit. Ми збирались в Карпатах, на базах відпочинку під Львовом та біля Києва. Це завжди дводенна зустріч, в перший день якої ми брейнстормимо або ж вчимося, а ввечері та на другий день – відпочиваємо та розважаємося. Також у команди є декілька дрібних традицій, які роблять робочі будні приємнішими та веселішими. Наприклад, наша львівська команда вже пару років робить спільне різдвяне фото в різдвяних светрах та вітає цим фото як листівкою наших колег в Києві та Одесі. Команда росте, тому традиції будуть змінюватись. Впевнена, що попереду ще дуже багато нових чудових традицій, адже команда в нас найкраща.

Про виклики і поради рекрутерам

Интервью с работодателем: компания Intellias

– Які найскладніші виклики сьогодні постають перед HR/Recruiting спеціалістами?

– В технологічних сферах, особливо в ІТ, найбільший виклик – це брак кандидатів. Кількість відкритих вакансій перевищує кількість потенційних кандидатів. Рекрутер має безупинно прокачувати свої сейлз скіли, щоб вміти «продати» вакансію кандидату, мати відмінні навички сорсингу, презентації та переговорів. Другий виклик – потреба у постійному навчанні. Тут важливим є розуміння того, що не можна зупинитись, адже все змінюється і йде вперед, з’являються нові технології та підходи в рекрутингу. Готовність до змін, гнучкість – це запорука того, що ти завжди будеш затребуваним спеціалістом.

– Що можете порадити рекрутеру-початківцю?

– Часом бачу, як рекрутери-початківці настільки зосереджуються на розвитку своїх софт-скілів та нетворкінгу, що забувають про те, що в рекрутингу є багато й хард-скілів, які має засвоїти кожен рекрутер. Це і сорсинг – вміння знайти профіль необхідного кандидата, користуючись Boolean search та Xray, і навички проведення різних видів інтерв’ю – біографічне, поведінкове, кейсове, і вміння оцінити кандидата за компетенціями. Можу порадити початківцям розпочати з опанування саме таких базових навичок.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Лучшие статьи за неделю – у вас в почте

Читайте также