Знову до справи: як отримати роботу після тривалої перерви

Знайти роботу тим, хто на певний час «випав» із професійного життя, важче, ніж, кандидатам, які мають безперервний стаж. Але можливості є. Треба сформувати правильне ставлення та обрати тактику, яка підвищить шанси на успішне працевлаштування.

Тетяна Волошина,
кар’єрний консультант

Яку перерву вважати тривалою?

«Наразі, коли зміни в бізнесі на рівні інструментів, підходів, трендів, законодавства відбуваються блискавично, тривалою з погляду роботодавців є перерва півроку та більше, – відзначає експерт. – Оскільки це передбачає певні ризики через застарілі знання пошукача, а відтак і необхідність перенавчання».

Вагома причина

Легше пояснити пробіл у трудовому стажі тим, у кого є вагома причина. «Зазвичай це сімейні обставини – наприклад, народження та догляд за дітьми, а також лікування, перебування за кордоном, піклування про родича, який цього потребував», – розповідає консультант. Чітко відобразити причину тривалої перерви треба в резюме, мотиваційних листах роботодавцям та на інтерв’ю.

Не зовсім біла пляма

Якщо під час перерви ви вели принаймні короткострокові проекти – це варто вказати в резюме. Причиною для перерви в роботі могло бути також навчання, мандрівки, власний проект тощо. Використайте будь-яку можливість довести свою мотивованість, а також – що в цей період не зупинялися в розвитку: наприклад, отримували нові знання на курсах або працювали з ментором.

Занадто лояльний?

Окрема категорія пошукачів, які давно не шукали роботу, – це співробітники, що багато років працювали в одній компанії. Працедавці уникають «джамперів», які часто змінюють місце роботи. Але і навпаки. «Якщо прагнення розвитку важливе для позиції та культури, довге перебування в одній організації, особливо на одній посаді, може насторожити роботодавця, – розповідає Тетяна Волошина. – Отже, треба відобразити свій розвиток у межах компанії, якщо він був, у резюме: різні проекти, завдання, досягнення тощо».

Починайте НЕ з нуля

«Після тривалої перерви люди зазвичай невпевнені у собі, не знають, як поводитися на перемовинах з роботодавцями. Починати з нуля? Або з того моменту, на якому завершили свій розвиток? – розповідає  експерт. – Тут варто знайти баланс, золоту середину. Так, вам доведеться «наздоганяти» колег, які не робили перерв у професійному розвитку. Проте якщо ви вже маєте певний досвід у минулому – не варто недооцінювати його, адже частина знань та навичок імовірно досі актуальна».

Оцініть конкуренцію

На рішення роботодавця щодо того, чи запрошувати до співпраці пошукача, впливає, зокрема, популярність вакансії серед кандидатів. «Якщо відгуків багато, швидше за все роботодавець обиратиме серед пошукачів з актуальним досвідом, – припускає експерт. – Якщо ж вибір пошукачів невеликий – оцінюють та запрошують зазвичай усіх, хто має принаймні частково релевантний досвід». Отже, шанси вищі в професійних категоріях, у яких найгостріший «кадровий голод».

Лайфхак маркетолога

Особливо важко оцінити рівень очікуваної зарплати. Щоб визначити його, використовуйте всі доступні джерела: вакансії, резюме, огляди зарплат, приватні бесіди з колегами та рекрутерами, якщо маєте такі контакти. «Загальне правило для тих, хто повернувся до роботи після перерви – можна взяти середню зарплату в галузі, відняти 15% (аби компенсувати необхідність додаткового навчання) та встановити цей рівень як очікуваний. Це певний «маркетинговий лайфхак» на кшталт «така вигідна ціна тільки сьогодні», – відзначає експерт. –  Але не більше: не варто демпінгувати занадто сильно, адже занизька вартість роботи викликає сумніви щодо її якості».

Працюйте з самооцінкою

Чи зможете ви домовитися з роботодавцем про вигідні умови співпраці, залежить насамперед від вас самих та вашої самооцінки. «Якщо вона висока – то пошукач може переконати працедавця в своїй незаменності навіть після перерви. Якщо низька – кандидат знайде тисячу причин, чому має працювати “за три копійки”», – вважає консультант.

Ефект терезів

Загалом поведінка після «поновлення» на ринку праці схожа на використання терезів. «Є сенс тестувати свою цінність на ринку праці, – радить експерт. – Розпочати з рівня, дещо меншого за середній. Якщо роботодавці запрошують пройти співбесіду і спокійно сприймають суму – очікування можна підняти. Якщо «зникають» після того, як почули про ваші фінансові сподівання, можливо, є сенс їх знизити на певний час, щоб повернутися в професію».

Чи палають строки?

Звичайно, багато залежить від терміновості. Якщо ви маєте можливість шукати довго – є час для тривалих пошуків найвигіднішої пропозиції. Якщо ні – зазвичай доводиться поступитися інтересами, щоб повернутися в справу та додати в резюме рядок після пробілу.

Цінність і вартість

«Варто пам’ятати, що це не тотожні поняття, – наголошує Тетяна Волошина. – Припустимо, є два кандидати з однаковим досвідом в одній галузі. І обидва зробили перерву в кар’єрі. Проте перший провів дослідження ринку і має об’єктивну інформацію щодо того, на яку винагороду може претендувати. А другий просто «вигадав» певну суму і впевнений, що це його «стеля». Звичайно, у першого більше шансів знайти кращу роботу».

Отже, повертаючись у велику кар’єру, проаналізуйте ринок, працюйте з самооцінкою, зробіть працедавцям тимчасову «знижку». Але цінуйте себе, пам’ятайте про корисні знання та навички, які не втратили актуальність під час перерви.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Кращі статті за тиждень – у вас в пошті!

Читайте також