Nash Format

Якщо ви хочете досягти успіху у своїй професії, без налаштованості на постійне навчання та розвиток не обійтись. Це підтверджують сотні історій успіху. І щоб допомогти українським спеціалістам рухатися у напрямку самовдосконалення, онлайн-журнал The Point започатковує рубрику «Бібліотека профі». Щомісяця ми публікуватимемо добірку найкращих книг, які стануть у нагоді для різнобічного професійного розвитку. Починаємо зі списку видань, які допоможуть менеджеру будь-якого рівня правильно реагувати на скарги, формувати успішні команди і навіть сміливо додати у своє життя трохи творчого безладу.

Партнер рубрики – видавництво та інтернет-магазин «Наш формат».

«Скарга – це подарунок. Як зберегти лояльність клієнтів» Джанель Барлоу, Клаус Мьоллер

Скарги, боси та творчий безлад: must-read для просунутого менеджера

Яка природна реакція людини на критику? Це майже завжди відчуття провини, злості або ж показова апатія.  Єдина проблема – жодне з цих почуттів не підштовхує до вирішення ситуації. Автори книжки пропонують змінити своє ставлення до скарг. Вони переконують, що будь-яка скарга клієнта – це подарунок. Скарги допомагають вам вдосконалитись і не наступати на одній й ті ж граблі. Більше того, кажуть автори, ефективна робота зі скаргами допоможе налагодити правильне «сарафанне радіо», яке працюватиме на ваш бренд. Плюс цієї книги й у тому, що це не просто мотиваційна історія, а детальна інструкція, як працювати з розлюченими клієнтами.

«Scrum. Навчись робити вдвічі більше за менший час» Джефф Сазерленд

Скарги, боси та творчий безлад: must-read для просунутого менеджера

Автором концепції Scrum став колишній воєнний льотчик, а пізніше технічний директор компанії, що запустила першу в США мережу онлайн-банкоматів Джефф Сазерленд. Він на власному досвіді переконався, що у світі нових технологій старі методи менеджменту і жорстке планування – не працюють. Сазерленд помітив, що випуск продуктів затримується або ж першочерговий задум втрачає актуальність для клієнта. Він розробив власну систему адаптивного та саморегульованого менеджменту, яка тепер застосовується у різноманітних сферах – від виробництва автомобілів до планування космічних програм. Основа цієї системи – командна робота, налаштовані на результат співробітники та гнучка система планування і реалізації проектів. Ця книга допоможе зрозуміти методику, спрямовану на здорове мотивування  команди, та швидко реагувати на зміни.

«Ідеальний керівник. Чому ним неможливо стати» Іцхак Адізес

Скарги, боси та творчий безлад: must-read для просунутого менеджера

Це книжка одного з найвідоміших консультантів з питань ефективності бізнесу Іцхака Адізеса. Перша помилка менеджменту багатьох компаній – постійний пошук ідеальних керівників, вважає Адізес. «Усі книжки та підручники, які навчають нас бути ідеальними менеджерами, лідерами або керівниками, ґрунтуються на помилковому припущенні, що можливо знайти ідеальних керівників і лідерів і запросити їх працювати», – каже Адізес. Але це – витрата ресурсів та часу. Ідеальних керівників, як і ідеальних людей взагалі, не існує. Набагато ефективніший варіант – взаємодоповнювані команди. У такій команді кожен спеціаліст – винятковий. Він має особливий підхід до роботи, кваліфікації і, звичайно ж, свої слабкі сторони. Але разом вони компенсують недоліки один одного. Ця книжка допоможе не лише сформувати сильну команду, але й знайти своє місце у такому колективі.

«Ніколи не їжте наодинці» Кейт Феррацці

Скарги, боси та творчий безлад: must-read для просунутого менеджера

Ця книга – інструкція з успішного нетворкінгу. Американський письменник, професійний оратор, гуру нетворкінгу  Кейт Феррацці  переконує, що широка мережа контактів та підтримка щирих стосунків з людьми – капітал, який є однією з основ успіху. «Ніколи не їжте наодинці»  – одне з правил, яких рекомендує дотримуватися Феррацці. При цьому автор наголошує: хороші відносини з людьми – це вулиця з двостороннім рухом. Ви маєте бути цікавим співрозмовником, бути готовим допомогти та не вести жодних «розрахунків». А ще – не боятися проявляти ініціативу. Автор наводить приклади, як будувала свою кар’єру колишня Держсекретар США Гілларі Клінтон, видавчиня Washington Post Кетрін Ґрем та інші приклади з біографій відомих людей. Свою ідею про те, що «знайомства вирішують все», Ферраці розвиває у своїй другій книжці – «Ваш надійний тил».

«Шкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на краще» Тім Гарфорд

Скарги, боси та творчий безлад: must-read для просунутого менеджера

Кожен менеджер хоче, щоб його команда працювала бездоганно, як годинниковий механізм. Але це не завжди найкраща стратегія. Автор книжки «Шкереберть» Тім Гарфорд вважає, що інколи варто залишати місце й для безладу та імпровізації. З них можуть народжуватися свіжі ідеї та неочікувані результати. Він наводить психологічні дослідження, експерименти, узагальнює біографії відомих людей, демонструючи, що найкращі досягнення – не завжди результат впорядкованої роботи. Наприклад, дехто з відомих вчених, у тому числі й Нобелівські лауреати, понад 40 разів змінювали тему дослідження, поки не написали першу статтю. «Ми рідко маємо повний контроль, а переважно – заспокійливу ілюзію контролю… Швидкість, економність і гнучкість – цих трьох якостей має вистачити, щоб переконати нас, що безладний імпровізаційний процес має свої переваги перед охайними, продуманими альтернативами», – вважає Гарфорд. Ця книжка, можливо, не переконає вас змінити стиль роботи, але дасть можливість поглянути на ситуацію в вашому офісі з нової перспективи.

«Налаштуйся на зміни. Нова психологія успіху» Керол Двек

Скарги, боси та творчий безлад: must-read для просунутого менеджера

Саморозвиток – це одна зі складових успіху у будь-якій професії. Але чому одним вдається навчатися чомусь новому усе життя, а інші ніяк не можуть примусити себе розпочати? Професорка психології  Стенфордського університету Керол Двек на основі багатьох досліджень дійшла висновку, що є два способи мислення. Перший тип  – фіксоване мислення. Такі люди постійно доводять, що вони розумні і талановиті, і основне для них – самоствердження. Другий – мислення, націлене на зростання. Для цих людей на першому місці власний розвиток, вони можуть постійно засвоювати нові знання. Керол Двек надихне вас проаналізувати, який тип мислення керує вашим життям, а також поміркувати, чи не час змінити його.

«Ефективний керівник» Пітер Друкер

Скарги, боси та творчий безлад: must-read для просунутого менеджера

Пітера Друкера називають засновником сучасного менеджменту, а його твори ідейним підґрунтям для багатьох корпорацій. Вже хоча б через це працю називають мастрідом. Книжка може вважатися базовим посібником для керівника. Вона стане в нагоді управлінцям будь-якого рівня – від маленьких відділів до великих корпорацій, адже торкається одного з базових питань менеджменту – ефективності. «Високоефективних людей помітно бракує на керівних посадах. Високий інтелект серед управлінців досить поширений. Хороша уява – теж далеко не рідкість. Рівень їхньої обізнаності зазвичай високий. Але, схоже, ефективність людини мало корелює з її інтелектом, уявою чи знаннями», – каже Друкер.