Карантин у зв’язку з поширенням в Україні коронавірусу застав багатьох пошукачів зненацька. Цього тижня всі зіткнулися з новими реаліями на ринку праці: наявних працівників роботодавці перевели на дистанційну роботу або відправили у відпустки власним коштом, а пошук нових співробітників дещо загальмував. Тому всі, хто зараз знаходяться в пошуку роботи, бояться так нічого і не знайти. Проте ми зібрали декілька способів, що допоможуть вам пристосуватися до нових реалій та зробити свої пошуки успішними.

Виділяйтеся

Коли конкуренція на ринку праці висока, потрібно проявляти креативність та намагатися привернути увагу роботодавця до своєї кандидатури, тому у нагоді вам стане відеорезюме. До того ж воно дасть HR-менеджеру краще розуміння про пошукача як професіонала, а значить зекономить час для вас обох. Але пам’ятайте, що резюме у відеоформаті потрібно готовити набагато ретельніше друкованої версії, тому вам знадобиться більше часу та сил. Якщо ви зробите його нашвидкуруч, то зробите собі лише гірше. Тож перш ніж вирішите створити відеорезюме, добре подумайте. Найголовніші поради з його створення ви можете знайти у нашому матеріалі.

Також не варто забувати про супровідний лист. У ньому коротко викладіть свою мотивацію працювати саме у цій компанії у цей складний період. Запевніть роботодавця, що на вас не вплинула масова паніка та ви готові продуктивно працювати за будь-яких умов.

Зверніть увагу на проектну роботу

У зв’язку із жорсткими карантинними заходами, багато людей залишилися без роботи. Але є галузі, на які попит значно зріс. Тож, якщо ви ніяк не можете сидіти вдома, подумайте, що могли б робити, поки все не стане на свої місця. До прикладу, на період карантину значно більше шукають нянь для маленьких дітей. Якщо ви маєте педагогічну освіту або точно впевнені, що ця робота вам підійде, чому б не спробувати? Перегляньте всі наявні вакансії та оберіть, що до смаку саме вам.

Також придивіться до вакансій з можливістю працювати віддалено.

Проявляйте ініціативу

У сьогоднішніх реаліях HR-менеджери надто зайняті організацією роботи колективу дистанційно, налагодженню комунікації та допомогою з адаптацією. Тому їм часто не вистачає часу на перегляд резюме та відбір кандидатів для співбесід. Не соромтеся проявити ініціативу та самому зателефонувати HR-у. Спочатку обов’язково поцікавтеся, чи зручно йому розмовляти та чи потребує компанія зараз фахівців. Якщо отримаєте позитивну відповідь, запропонуйте рекрутеру переглянути резюме та продовжити розмову далі.

Спілкуватися у відеоформаті можна за допомогою популярних програм Skype, Viber, FaceTime (якщо і у вас, і у рекрутера смартфони на базі iOS), Facebook Messenger. Є й інші програми та сервіси, які дозволяють спілкуватися колективно, тож якщо з вами захочуть поспілкуватися декілька представників компанії (наприклад, рекрутер, керівник відділу, директор) – можете запропонувати їм Google Hangouts Meet, Zoom або Microsoft Teams. Детальна інструкція з використання цих сервісів та підготовки до відеозустрічі доступна у цьому матеріалі.

Співбесіда

Якщо компанія працює у звичному режимі і вас запрошують на співбесіду в офіс, не поспішайте погоджуватися. Запропонуйте провести інтерв’ю в онлайн-режимі: поясніть, що дотримуєтеся карантину та не хочете наражати на небезпеку ані себе, ані навколишніх людей. У сучасному світі розвинених технологій ніщо не заважатиме поспілкуватися з роботодавцем без особистого контакту. До того ж такі способи зараз активно підтримують у більшості компаній.

Пам’ятайте, що до онлайн-співбесіди також потрібно готуватися, ба навіть більше, аніж до звичайної. Адже тут вам необхідно потурбуватися про задній план: він має бути нейтральним, без килимів на стінах та брудного посуду в раковині. Також не забувайте про фоновий шум: не має бути чутно ані музики, ані телепередач, ані ваших улюблених серіалів, ані дітей чи інших членів сім’ї. Створіть максимально ділову обстановку, домашній халат змініть на звичний для офісу одяг та не забувайте посміхатися в камеру свого монітору.

Більш детально прочитати про підготовку до віддаленої співбесіди можна у цьому матеріалі.

Важливі запитання

Не забудьте поставити роботодавцеві ряд важливих запитань з огляду на теперішню ситуацію. Обов’язково поцікавтеся, як зараз проходить діяльність компанії: чи перейшли працівники на віддалену роботу; якщо ні, то як компанія турбується про їх шлях до офісу (чи організовує трансфери або оплачує таксі) та які заходи безпеки ввела на робочому місці (вимірювання температури на вході, частота прибирання, наявність дезінфекторів для рук, медичних масок, вітамінів для співробітників тощо). Ці прості запитання дадуть вам зрозуміти, чи цінують у компанії працівників, незалежно від наявності карантину.

Головне на сьогоднішній момент – це збереження здоров’я, тому всім нам необхідно пристосовуватися до нових умов.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!