Заразливі ідеї, здоровий глузд та ідеальний брендинг: 7 корисних книг для маркетологів

Share on FacebookTweet about this on Twitter
Nash Format

Якщо ви хочете досягти успіху у своїй професії, без налаштованості на постійне навчання та розвиток не обійтись. Це підтверджують сотні історій успіху. І щоби допомогти українським спеціалістам рухатися в напрямку самовдосконалення, онлайн-журнал The Point започатковує рубрику «Бібліотека профі». Щомісяця ми публікуватимемо добірку найкращих книг, які стануть у нагоді для різнобічного професійного розвитку. Ми вже представили книги , що допоможуть в роботі менеджеру будь-якого рівня. Сьогодні – пропонуємо видання для маркетологів, які хочуть вдало поєднувати творчість та бізнес-підхід, політ фантазії та чітку стратегію у своїй роботі.

Партнер рубрики – видавництво та інтернет-магазин «Наш формат».

«Поштовх. Як допомогти людям зробити правильний вибір» Річард Таллер та Кас Санстейн

Заразливі ідеї, здоровий глузд та ідеальний брендинг: 7 корисних книг для маркетологів

Класична економічна наука стверджує, що люди поводяться раціонально і схильні обирати оптимальну опцію та найкращий спосіб поліпшення свого життя. Однак економісти Річард Таллер та Кас Санстей переконують: якби це було так, не було б таких проблем, як ожиріння, тютюнова чи алкогольна залежність тощо. Таллер та Санстейн стверджують – люди насамперед залишаються гомо сапіенсами, а не гомо економікусами, як їх часто малюють економісти. У своїй роботі лауреат Нобелівської премії Річард Таллер та професор юридичного факультету Гарварду Кас Санстей описують концепцію «поштовхів» або наджів, які м’яко підштовхують людей робити той чи інший вибір без будь-яких заборон чи наказів. Найбільш відомий приклад – історія, що сталася в Амстердамському аеропорту. Адміністрація аеропорту помітила, що чоловіки, користуючись пісуаром, не приділяли належної уваги, куди цілитися, у результаті чого суттєво зростали витрати на прибирання. Тоді адміністрація аеропорту запропонувала намалювати муху в кожному пісуарі. «Чоловік бачить муху й цілиться в неї», – розповів автор ідеї. У результаті, витрати на прибирання скоротилися на 80%. Це надзвичайно цікава книжка про глибинні мотиви поведінки людей та що визначає їхній вибір.

«Головна маркетингова книга» Олексій Філановський

Заразливі ідеї, здоровий глузд та ідеальний брендинг: 7 корисних книг для маркетологів

Це базова книжка з маркетингу, написана українським маркетологом Олексієм Філановським. Автор працював із такими брендами, як «Сніжна панда», «Прайм», zakupki.prom.ua, а нині є маркетинговим директором мережі «Фокстрот». Величезний плюс – це приклади з українського бізнесу, якими підкріплюється теоретичний виклад. Хоча автор не надто щедрий на реальні кейси й більше уваги приділяє теорії, однак навіть наявні історії надзвичайно увиразнюють книгу. «Головна маркетингова книга» – зовсім не про маркетингові інструментарії. Інструменти сьогодні змінюються надто швидко… Ця книга – про професійне мислення та здоровий глузд, тобто про речі, які лежать в основі як маркетингової роботи, так і успішного бізнесу в цілому», – каже Філановський.

«Стратегія блакитного океану» В.Чан Кім, Рене Моборн

Заразливі ідеї, здоровий глузд та ідеальний брендинг: 7 корисних книг для маркетологів

В умовах шаленого зростання конкуренції на ринку не лише старі інструменти, але і старі моделі втрачають актуальність. Автори цієї книги пропонують кардинально змінити підхід до бізнесового середовища. Вони описали концепцію «блакитного океану» – безконкурентного середовища новаторських пропозицій та творення принципово нового попиту. Таку концепцію автори протиставляють перегрітому, наповненому «кривавою конкуренцією» червоного океану ринку. Ця книга – не стільки практичний підручник, скільки філософська модель. Вона була перекладена на 40 мов та продана 3, 5 млн примірників у світі. «Червоні океани, здавалося, охоплюють реальність того, із чим дедалі частіше мають справу організації, тоді як блакитні океани відбивають – як від самого зародження свідчить історія промисловості – нескінченні можливості, що їх організації могли б створити», – кажуть автори книги.

«10 смертних гріхів маркетингу» Філіп Котлер

Заразливі ідеї, здоровий глузд та ідеальний брендинг: 7 корисних книг для маркетологів

Хоча сучасні експерти з маркетингу мало не в один голос кажуть, що «маркетинг за Котлером помер», але розуміння класичних інструментів точно не буде зайвим. Філіп Котлер, батьки якого на початку ХХ століття емігрували з України до США, народився в 1931 році. Він став одним із найбільш відомих теоретиків маркетингу, написавши понад 60 книг та сотні статей. У цій книжці Котлер узагальнює 10 основних проблем маркетингу, які можуть призвести до занепаду вашої справи. Наприклад, нерозуміння цільової аудиторії, відсутність моніторингу конкурентів або банальна відсутність маркетингового плану.

«Zag. Найкращий посібник із брендингу» Марті Ньюмеєр

Заразливі ідеї, здоровий глузд та ідеальний брендинг: 7 корисних книг для маркетологів

«У бізнес-світі, де все рухається зигзагом, коли інші обирають зиг, вам потрібен заг!», – стверджує автор цієї книги. Марті Ньюмеєр – бізнес-консультант, що працював із такими компаніями, як Apple, Adobe, Google, Facebook, PayPal. У цій невеликій книжці він закликає бренди не просто диференціюватися, а кардинально вирізнитися. За його словами, на перенасиченому вибором ринку залишаться виключно унікальні бренди. Автор дає поради, як обрати влучну назву для вашого товару чи послуги, створити баланс між онлайн та офлайн стратегією, як переосмислити власний бренд та додати йому унікальності.

«Заразливий. Психологія вірусного маркетингу» Йона Берґер

Заразливі ідеї, здоровий глузд та ідеальний брендинг: 7 корисних книг для маркетологів

У цій книзі фахівець із маркетингу, професор Вортонської школи бізнесу при Пенсільванському університеті Йона Берґер намагається пояснити одне з загадкових явищ інтернет-середовища – вірусність контенту. Чому одні відео набирають сотні тисяч переглядів, а інші залишаються непоміченими? Що примушує людину натиснути кнопку «шер»? Чи можна закласти потенціал популярності в сам продукт? Берґер присвятив понад 15 років дослідженням вірального маркетингу й соціального впливу, намагаючись зрозуміти причини, чому славнозвісні «відео з котиками» – настільки популярний контент. Він узагальнив свої спостереження, описавши конкретні ознаки, яким має бути контент та сам продукт, щоби не лише зацікавити покупця, але і спонукати поширити інформацію про нього.

«Пурпурова корова. Як створити незабутній продукт» Сет Ґодін

Заразливі ідеї, здоровий глузд та ідеальний брендинг: 7 корисних книг для маркетологів

Класичні інструменти реклами, зокрема ТВ-реклами, не працюють так ефективно, як було на етапі зародження цієї сфери, стверджує відомий американський підприємець, маркетолог та бізнес-тренер Сет Ґодін. Ваш продукт, а не лише його обгортка, мають бути унікальними. Ґодін пропонує додати ще одне «п» до класичної парадигми п’яти принципів маркетингу, таких як продукт, прайсинг, просування і т.п. Це – пурпурова корова. Чому пурпурова корова? Уявіть, що ви подорожуєте за містом і бачите стадо корів. Це симпатичні тварини, якими цікаво та приємно милуватися. Але досить швидко вам стає нудно – усі корови однакові. Та раптом ви бачите пурпурову корову. Вау! Її ви точно не забудете. Це і є продукт, який запам’ятає покупець. «Маркетинг у посттелевізійному світі більше не полягає в тому, щоби зробити продукт привабливим, цікавим, приємним чи кумедним після його задуму і створення. Він полягає насамперед в тому, щоби спроектувати цю річ так, аби вона змогла стати вірусом», – каже Сет Ґодін.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Лучшие статьи за неделю – у вас в почте

Читайте также