Революція геніїв та фанатиків: 5 книг про ціну успіху IT-стартапів

Share on FacebookTweet about this on Twitter
Nash Format

Якщо ви хочете досягти успіху у своїй професії, без налаштованості на постійне навчання та розвиток не обійтись. Це підтверджують сотні історій успіху. І щоби допомогти українським спеціалістам рухатися в напрямку самовдосконалення, онлайн-журнал The Point продовжує рубрику «Бібліотека профі».

Щомісяця ми публікуємо добірку найкращих книг, які стануть у нагоді для різнобічного професійного розвитку. Ми вже представили видання, що допоможуть у роботі менеджерам будь-якого рівня, маркетологам, продажникам та керівникам. Сьогодні – пропонуємо книжки про те, як досягали успіху найкрутіші IT-стартапи, про світлі та темні сторони їх зростання.

Партнер рубрики – видавництво та інтернет-магазин «Наш формат».

«Вискочки. Uber, Airbnb та битва за Кремнієву долину» Бред Стоун
Революція геніїв та фанатиків: 5 книг про ціну успіху IT-стартапів

Такі компанії як Uber і Airbnb кардинально змінили цілі сфери, безпосередньо не пов’язані з IT, залучили мільярдні інвестиції та миттєво поширилися світом. Ці компанії вийшли за межі онлайну та вплинули на те, як ми пересуваємося містом, подорожуємо. А також започаткували нову епоху розвитку Кремнієвої долини. У книжці відомий технологічний журналіст та письменник Бред Стоун зосереджується на труднощах, із якими стикалися ці компанії.

«Шлях обох компаній супроводжувався майже безперервними протистояннями. Uber обійшов закони багатьох міст, за якими водії мали проходити безглузді тренування й особисті перевірки та отримувати дорогі ліцензії шоферів, які видавав уряд… Зростання Airbnb так само було сповнене подій. У містах на кшталт Нью-Йорка, Сан-Франциско, Барселони, Амстердама й Токіо компанія зіткнулася із законами, покликаними боротися з нелегальними господарями, що обмежували кількість ночей, на які люди можуть здавати своє житло в оренду», – розповідає Стоун.

Автор описує, як засновникам «компаній-вискочок» доводилося змінювати стратегію та тактику, шукати способи побороти спротив традиційного бізнесу, долати несприйняття та протести, та, зрештою, як Тревіс Каланік та Браян Ческі реалізовували свої плани та інтенсивно нарощували присутність компаній на ринку.

«Крах. Моя невдача в стартап-бульбашці» Ден Лайонс
Революція геніїв та фанатиків: 5 книг про ціну успіху IT-стартапів

Ден Лайонс – колишній журналіст, оглядач Newsweek. За один день він залишився без роботи в медіа. І в 50 з гаком років вирішив спробувати себе маркетологом у технологічному стартапі. У кумедних та саркастичних мемуарах Лайонс описує «темний бік» омріяної Кремнієвої долини, із яким він зіткнувся. Автор розповідає про безглузді корпоративні правила, ейджизм, безсистемність багатьох стартапів. Лайонс ставить під сумнів багато елементів корпоративної культури Кремнієвої долини, натякаючи, що гори цукерок, літри пива, вечірки та декоровані офіси більше спрямовані на те, щоби зберегти хайп та залучити більше недорогої робочої сили, аніж піклуватися про працівників.

«Я вже давно кручуся в Долині. Тут ні в кого немає совісті. І попри це всі вони свято вірять у свою виняткову моральність. Що кожен їхній крок просякнутий чесністю й сумлінністю. Що вони найпорядніші люди на всій планеті. Але все навпаки. І ці люди заявляють, що роблять світ кращим. Таки роблять. Тільки для себе», – зазначає Лайонс.

«Хаос у Кремнієвій долині» Антоніо Гарсіа Мартінес

Революція геніїв та фанатиків: 5 книг про ціну успіху IT-стартапів

«Справжніх правил не існує, існує тільки закон». Так описує устрій Кремнієвої долини Антоніо Мартінес, який кілька років пропрацював із гігантами ІТ-сфери. Мартінес починав як засновник стартапу, а згодом потрапив на роботу у Facebook. Саме функціонуванню цієї компанії він присвячує основну частину книжки. Як працює офіс Facebook? Як купуються стартапи? Як будує відносини з командою Марк Цукерберг?

Автор описує нюанси корпоративної культури, специфіку прийняття рішень та організацію роботи компанії. «У Facebook повно відданих прибічників, які там – присягаюся – не за гроші; і вони – присягаюся – не зупиняться, поки кожен чоловік, кожна жінка й кожне дитя на Землі не почнуть дивитися у віконце із синьою рамочкою й логотипом Facebook. Якщо замислитися, то це страшніше, ніж звичайна жадоба. Ласого до наживи завжди можна купити за ту чи іншу ціну, а поведінка в нього передбачувана. А справжній фанатик? Його не купиш ні за які гроші, та й неможливо передбачити, куди ті божевільні ідеї заведуть його самого і його прибічників», – пише Мартінес.

«Інноватори. Як група хакерів, геніїв та ґіків здійснила цифрову революцію» Волтер Айзексон
Революція геніїв та фанатиків: 5 книг про ціну успіху IT-стартапів

Волтер Айзексон – американський журналіст, письменник, автор відомих біографій про Стіва Джобса, Альберта Ейнштейна. «Інноватори» – це узагальнена біографія людей, які створили світ технологій: від першої програмерки до Білла Гейтса і Стіва Джобса. Саме робота над біографією Джобса посилила інтерес Айзексона до технологічної історії, тож дописавши біографію засновника Apple, він взявся за «Інноваторів».

«Спершу я планував зосередитися на командах, які винайшли інтернет. Але коли я брав інтерв’ю в Білла Ґейтса, він переконав мене, що історія одночасного виникнення інтернету та персонального комп’ютера значно насиченіша», – зазначає Айзексон.

Ця книжка – історія галузі через історії людей. Автор пояснює, як одні проекти підштовхували розвиток інших, як пов’язані різні події в історії технологій та як креативна співпраця багатьох інноваторів рухала вперед всю галузь.

«Продається все. Джефф Безос та ера Amazon» Бред Стоун

Революція геніїв та фанатиків: 5 книг про ціну успіху IT-стартапів

Джефф Безос одним із перших побачив можливості для інтернет-продажів та зосередив всі сили на створенні цього інноваційного бізнесу. Хоча концепція створення магазину, де продається все, з’явилась у нього майже одразу, однак на першому етапі він вирішив стати лідером хоча б у одній категорії.

«Безос дійшов висновку, що відкривати магазин, у якому б справді продавалося одразу все, – непрактична ідея, принаймні на початку. Він склав список із двадцяти потенційних категорій товарів, до якого увійшли комп’ютерне програмне забезпечення, канцелярські товари, одяг та музика. Найкращим варіантом, який просто звалився йому на голову, виявилися книги. Вони – ідеальний предмет торгівлі: усі примірники одного видання були абсолютно однаковими в кожній книжковій крамниці, тож покупці завжди знали, що отримають», – переповідає Стоун хід думок засновника Amazon.

«Продається все» – це водночас історія успіху найбагатшої людини світу та зародження однієї з найпотужніших компаній сучасності. Як Безосу вдалося запустити Amazon, коли в нього майже ніхто не вірив? Як він будував свій бізнес? У який спосіб компанія змогла змінити звички споживачів та спрямувати їх із традиційних магазинів у інтернет.

Водночас, Стоун зосереджується й на внутрішній кухні компанії, стосунках між менеджментом, аналізуючи, чому Безоса називають одночасно «геніальним підприємцем» та «жахливим роботодавцем».

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Лучшие статьи за неделю – у вас в почте

Читайте также