Редакція The Point продовжує рубрику #Години. Наші герої – профі у своїй сфері та успішні підприємці діляться своїми робочими звичками, правилами організації життя, фейлами, кар’єрними уроками і секретами продуктивності, а також розповідають, що їх мотивує.

Справі час, і #Години вже йдуть. Наш наступний герой – Андрій Худо, львівський підприємець, який популяризує рідне місто завдяки своїм неординарним і епатажним закладам. Наприклад, ресторан «Криївка», стилізований під таємний схрон УПА, театр пива «Правда», «Грильова ресторація м’яса та справедливості» або «Мазох-cafe», назва якого говорить сама за себе.

Худо з партнерами відкрив більше 20 закладів у Львові, деякі з яких мають франчайзингові проекти. Наприклад, «Львівські пляцки» представлені у семи українських містах, а «Львівська майстерня шоколаду» вийшла на азербайджанський та польський ринки.

Андрій розповів редакції The Point, як заробив свої перші 100$, як прощався з бажанням тримати все під контролем, чому треба цінувати довіру, працювати головою, а не відрізками часу, та від чого гості отримують позитивні враження та емоції.

− Продуктивність − це …?

− Робота на конкретний результат за певний часовий проміжок. Конкретика в бізнесі дуже важлива. Але не менш важливо бути в правильному місці, в правильний час, з правильними людьми і робити справу свого життя.

Треба бути трішки психологом, підвести людину до результату іншим шляхом, щоб вона все ж хотіла розвиватись і рухатися вперед.

− Без чого, на вашу думку, неможливо бути продуктивним в роботі та особистому житті і чому?

− Без позитивної атмосфери і середовища в колективі. Коли тебе «драйвить», то продуктивність одразу зростає. Набагато крутіше йти на роботу з бажанням кинути собі виклик і достойно його здолати. Треба шукати місця, де пре, робити те, що любиш, – тоді буде більше віддачі і максимальний результат.

Але продуктивним неможливо бути без перепочинку. Переконаний, що треба переключатись і відпочивати. Варто це чергувати досить часто, щоб творити і розвивати нові ідеї. Я багато мандрую, читаю, відвідую різні події − увесь час змінюю вид діяльності.

#Години співвласника холдингу емоцій !FEST Андрія Худо: про вчасні паузи, драйв, ранкову каву і вміння бути психологом

− В яких ситуаціях ваші сильні сторони проявлялися як слабкі і навпаки?

− Ми в компанії використовуємо слово «пушити», що означає просувати справу до результату, рухати вперед. Так ось я володію здатністю пушити. Деколи треба пушити бізнес, і це дуже допомагає. У той же час хтось може бути не готовий до цього: або людині страшно починати бізнес, або вона просто по-іншому веде справи. У таких випадках ця риса не допомагає, і варто це тонко відчувати. Треба бути трішки психологом, підвести людину до результату іншим шляхом, щоб вона все ж хотіла розвиватись і рухатися вперед.

Наприклад, ми хочемо відкрити майстерню кераміки. Для нас це невеликий бізнес, у нас є схожі за потужністю проекти, можемо все зробити за три місяці. Але наш партнер не готовий був оперативно це втілити, йому треба було більше часу. І ми вичекали цю паузу. Вже за два місяці на !FESTrepublic запрацює керамічна майстерня.

З бажанням все тримати на особистому контролі я прощався легко і органічно.

− П’ять головних правил організації вашого робочого дня.

− Вчасно. Мої колеги знають, що всі наші зустрічі відбуваються за графіком. Я намагаюся планувати свій час і використовувати його відповідно до плану.

Оперативно. Я не зациклююсь на справі дуже довго. Намагаюсь все зробити оперативно.

Конкретно. Варто обговорювати всі деталі справи, щоб всі чітко розуміли, що треба робити.

На драйві. Жити так, щоб кожен день мав позитивну динаміку.

Починати день з кави. Завжди починаю ранок з кави з сином. Маю фактурний італійський кавовий апарат. Мелю каву з малим, йому подобається цей процес, пробую різні сорти. Роблю каву собі і дружині. Собі, наприклад, ристрето, який відразу «включає».

Взагалі, нам зараз бракує довіри в суспільстві, тому її треба цінувати.

− Які речі включають вас в так званий стан ресурсу і, навпаки, вимикають?

− Коли захоплюєшся якоюсь ідеєю, вона тебе «драйвить», то відразу включаєшся. Головне, щоб зачепило.

#Години співвласника холдингу емоцій !FEST Андрія Худо: про вчасні паузи, драйв, ранкову каву і вміння бути психологом

− Які техніки тайм-менеджменту ви використовуєте, і як вони вам допомагають?

− Просто веду Google-календар. Якщо не записати щось до нього – є велика ймовірність, що я цю справу не зроблю. Google-календар у мене стоїть і на телефоні, і на комп’ютері. Я його правильно налаштував, використовую нагадування та інші його переваги. Дуже допомагає вести добре свої справи.

Все просто: запланував день – дотримуйся плану. Вмій сказати «ні», якщо ти зайнятий, домовляйся на інший день.

− З чим довелося попрощатися, що довелося змінити у боротьбі за продуктивність?

− Я багато завдань делегую. Це важливо. З бажанням все тримати на особистому контролі я прощався легко і органічно. Головне, щоб люди несли відповідальність і дбали про результат.

Я робив інвестиційні проекти, коли ще працював в «Галнафтогазі», брав на себе повноваження і «рубав». Такого ж очікував від колег. Можеш − роби, ні − чимось іншим займайся, або прощаємось.

Що важливо, я довіряю своїм партнерам і колегам. Взагалі, нам зараз бракує довіри в суспільстві, тому її треба цінувати. Довіра допомагає будувати успішний бізнес.

Пам’ятати про цінності. Завжди пам’ятати, навіщо ти працюєш і не забувати про рідних. Комунікувати. Вчасно робити паузи, подорожувати, змінювати середовище і черпати позитивні емоції.

− Корисні звички, які допомагають бути продуктивним в роботі та особистому житті. Шкідливі, які поки ще заважають.

− Маю звичку бути цілеспрямованим, доводити справу до кінця. Люблю бути гостинним і комунікабельним – як зустрічати гостей у себе вдома, так і в наших концептуальних ресторанах. Від цього гості отримують унікальні враження та позитивні емоції. Також для мене важливо дотримуватись слова, чітко виконувати домовленості.

А зі шкідливих звичок − люблю випити віскі на переговорах, що, мабуть, шкідливо, але на переговорах допомагає. Тут головне життєва практика.

#Години співвласника холдингу емоцій !FEST Андрія Худо: про вчасні паузи, драйв, ранкову каву і вміння бути психологом

− Як не стати жертвою продуктивності?

− Пам’ятати про цінності. Завжди пам’ятати, навіщо ти працюєш і не забувати про рідних. Комунікувати. Вчасно робити паузи, подорожувати, змінювати середовище і черпати позитивні емоції.

− У якому віці ви почали працювати? Якою була ваша перша робота?

− Перший раз працював ще студентом, мені десь 18 тоді було. Допомагав татові писати бізнес-план, рахував цифри і аналітику, оформлював дані – заробив так свої перші 100$.

− Яку пораду ви б дали собі 18-річному?

− Порадив би подорожувати світом. Так мав би ще ширший та глибший кругозір. Це був вдалий час − середина 90-их, коли можна було краще розгледіти можливості. Але в мене тоді не було стільки грошей, щоб подорожувати.

#Години співвласника холдингу емоцій !FEST Андрія Худо: про вчасні паузи, драйв, ранкову каву і вміння бути психологом

− Чого вас навчила ваша робота?

− Планувати та аналізувати дані. Робити прогнози. Навчила бути тим, ким я є. Англійську змусила мене вивчити, коли почалися міжнародні проекти.

Важливе також спілкування з людьми. Маємо багато проектів і, відповідно, партнерів. Їх багато, і вони різні. Я багато черпаю від нашої співпраці. І сам, звісно, ділюся. Це важлива життєва школа.

Працювати треба головою, а не відрізками часу.

− Що було найскладнішим, коли починали, а що найлегшим? Що найскладніше і найлегше у вашій роботі зараз?

− Починати було нескладно, бо нас надихала наша ідея. Хоч ми й не були професійними рестораторами, але дуже хотіли навчитись. У той же час важко робити щось, чого ніхто не робив − треба долати багато перепон: від бюрократичних і до переконань та стереотипів в головах людей.

Лідерство − це і складно і легко водночас. Ти постійно маєш бути в формі.

− Найбільший фейл за вашу кар’єру.

− Найбільший фейл – коли робиш партнерство з людиною, яка має відмінну від твоєї систему цінностей. Тоді ти не будеш займатися бізнесом, а лише розгрібати цей фейл. Тому необхідно шукати партнерів з такими ж цінностями, як в тебе. Але, на щастя, в мене такого фейлу ще не було.

#Години співвласника холдингу емоцій !FEST Андрія Худо: про вчасні паузи, драйв, ранкову каву і вміння бути психологом

− Що таке у вашому розумінні робочий день?

− Залежить, яка в тебе робота і який графік. Звісно, більшість компаній відходить від ідеї чітко обмеженого годинами робочого дня. Вважаю, це правильно, бо працювати треба головою, а не відрізками часу. Але деякі професії не дозволяють таку варіативність.

Треба творити нову економіку, нові ідеї і сенси. А таке можна створювати лише амбітно, прогресивно і динамічно. Фанк − це дуже вдалий стиль для життя і бізнесу сьогодні.

− Що вас мотивує?

− Мене мотивують нові ідеї і задуми. Мій бізнес, мої партнери і рідні. Книги і мандрівки. Усе може стати джерелом натхнення та мотивації.

Люблю стан драйву в крутих проектах. Всі проекти нашого холдингу дуже різні: ресторани, клуб, будівництво, фестивалі, готелі, одяг. Часто одне доповнює інше, і все працює, як один механізм. Усвідомлення цього теж мотивує.

Зараз ми запускаємо новий світовий проект з кавою. Дуже цікаво все це розробляти, планувати, прогнозувати і розвивати.

− П’ять книг, які розширили ваш кругозір.

− Одна з улюблених – «Бізнес в стилі фанк». Книга про те, що світ змінився, і треба творити нову економіку, нові ідеї і сенси. А таке можна створювати лише амбітно, прогресивно і динамічно. Фанк − це дуже вдалий стиль для життя і бізнесу сьогодні.

Також люблю книгу «Ілон Маск: Tesla, SpaceX і шлях у фантастичне майбутнє» від Ешлі Венсона. Це книга про людину, яка змінює світ. Роздуми про майбутнє та спроба дивитись крізь час і простір.

Нещодавно прочитав книгу Герні Марша «Ні сонце, ані смерть. Зі щоденників нейрохірурга». Цей письменник поєднує в собі талант лікаря-нейрохірурга та письменника.

Ще «Мистецтво війти» Сунь-дзи. Це переклад давнього китайського вчення про війну, стратегію і управління. Твір філософський, тому його поради можна застосувати навіть в наш час, як в бізнесі, так і в житті.

А просто зараз читаю автобіографію «Мої винаходи» Нікола Тесла. Мене дуже цікавить цей винахідник. Чекав з нетерпінням виходу цієї книги. Вона розкриває постать генія, дає можливість зазирнути в минуле і побачити, як цей геній бачив майбутнє.

#Години співвласника холдингу емоцій !FEST Андрія Худо: про вчасні паузи, драйв, ранкову каву і вміння бути психологом

− Скільки книг читаєте і як знаходите час?

− Намагаюсь багато читати і постійно черпати нові знання та ідеї з книг. Час на читання планую, як і на решту справ. Здебільшого читаю на відпочину. А в робочий час читаю багато аналітики: тексти на «Збруч», «Дзеркало тижня», «Новое Время». Огляди Портнікова, або аналітику від Еріка Наймана, дайджести від Dragon Сapital, Сoncorde Сapital. Читаю про економіку, політику – вважаю, що постійно треба бути в темі і розуміти, що відбувається.

Попередні випуски:

1. #Часы маркетинг-директора Uklon Даниила Ваховского: о 12 неделях в году, как джаз повышает продуктивность и почему полезно иметь сознание новичка

2. #Часы медиаконсультанта Веры Черныш: как не давать мозгу ржаветь, какую работу не заменит искусственный интеллект и почему не нужно бояться «ветра в лицо»

3. #Часы основателя массовых онлайн-курсов Prometheus Ивана Примаченко: о неустойчивости инноваций, состоянии потока и как никогда не переставать бороться

4. #Часы основателя агентства Fedoriv Андрея Федорива: почему хороший бренд – это всегда вопрос, о суперлюдях и большой амбициозной цели

5. #Часы руководителя отдела коммуникаций и ивентов в UNIT.City Александры Говорухи: об азарте и самомотивации, как фокусироваться на главном и почему не нужно спешить жить

6. #Часы CEO онлайн-сервиса заказа еды Eda.ua Евгения Казанцева: о неудаче как стимуле, самом важном для бизнеса и трезвом осмыслении того, что делаешь

7. #Години радниці начальника Київського метрополітену Наталки Макогон: про день у підземці під час подорожей, фейли, «метрогоробця» та про те, чому робота в метро вчить спокою

8. #Часы сооснователя киевской библиотеки BOTAN Алексея Иванова: о несчастливых $100, въедливости, важности «зачем?» и контенте-фастфуде

9. #Часы основательницы проекта «Всі. Свої» Анны Луковкиной: о секрете продуктивности от Эннио Морриконе, лени как двигателе, отказе от соцсетей и нежелании взрослеть

10. #Часы основателей Kyiv Academy of Media Arts Сергея и Анны Вовк: о работе как стихии, ненужных заклинаниях и как ребенок помогает в организации дня

11. #Часы идеолога пространства для коворкинга Счастье HUB Маргариты Сичкарь: о правиле пустоты, пользе перепадов, почему людей можно обмануть только раз и как потратить миллион