Редакція The Point продовжує рубрику #Години. Наші герої – профі у своїй сфері та успішні підприємці діляться своїми робочими звичками, правилами організації життя, фейлами, кар’єрними уроками і секретами продуктивності, а також розповідають, що їх мотивує.

Справі час, і #Години вже йдуть. Наш наступний герой – Євген Іваниця, кантрі менеджер данської компанії JYSK в Україні, де працює з 2006 року.

Євген полюбляє активні види відпочинку, але не завжди має час на хюґе. Він розповів The Point про важливість балансу роботи, родини й особистості, які плюси бачить у заробітчанстві українців, а також, чому мало відчуває різницю між собою теперішнім і 18-річним.

#Години генерального менеджера JYSK в Україні Євгена Іваниці: про перепрацювання як шкідливу звичку, любов до бігу і бажання завжди бути першим

Фото: Мар’яна Явлошевич

− Продуктивність − це …?

− Продуктивність – це те, про що я постійно думаю, оскільки в JYSK це ключовий KPI, що відображає  результат роботи компанії та менеджменту. Для мене конкуренція й лідерство дуже важливі, оскільки це природньо для моєї особистості. Не всі люди хочуть домінувати й бути першими, брати на себе відповідальність. В JYSK на управлінські посади ми шукаємо і просуваємо саме тих, кого не треба підштовхувати і мотивувати, − таких людей навпаки треба стримувати.

Однією з ознак ефективного управління є постійний ріст продуктивності співробітників. Ціна робочої сили в нашій країні дуже низька, тому в більшості українських компаній продуктивність не так культивується, як у країнах, де праця коштує дорожче. Але JYSK в Україні є частиною міжнародної компанії, і наші бізнес-моделі та принципи ідентичні, тому до продуктивності ми ставимося дуже відповідально. У людей, що працюють у компанії, має бути відповідний тип мислення – завжди прагнути бути кращими й першими у всьому.

Економіка України є частиною економіки Європи, тому я, наприклад, не вважаю негативним той факт, що близько мільйона українців виїхали за кордон. Адже це стимулюватиме роботодавців у нашій країні більше робити для утримання тих, хто залишився. І так ми поступово змінимо своє ставлення до вартості робочої сили, збільшимо середній рівень доходів людей в Україні  і зможемо вирівняти економіку.

#Години генерального менеджера JYSK в Україні Євгена Іваниці: про перепрацювання як шкідливу звичку, любов до бігу і бажання завжди бути першим

Фото: Мар’яна Явлошевич

– Яким був ваш бекграунд до JYSK, і як він допоміг тут?

– До JYSK з 2000 до 2006 року я працював у компанії Veneto, де обіймав різні посади та виконував різні функції. Це був і маркетинг, і ритейл, і В2В-продажі, і робота на сировинному ринку. Коли ти близький до виробництва, ці знання потім допомагають краще розуміти, як використати для задоволення потреб покупців різні характеристики товарів.

Також робота в Veneto допомогла здобути навички ефективного планування. Загострила увагу на важливості завчасного планування.

Різдво у будь-якому разі прийде 6-го січня, але до нього треба підготуватись заздалегідь, якщо ви маєте на меті успішно реалізувати новорічний асортимент.

– Яку пораду ви дали б собі 18-річному?

– Ніколи не ставлю собі таких запитань. Але пригадується, як 18-річним я вступав до медичного університету і завалив іспити, отримавши «трійку» на першому іспиті з хімії . Хвилювався тоді неймовірно сильно. З висоти теперішнього досвіду розумію, що дорікати тоді самому собі було не потрібно, оскільки до екзамену я справді підготувався як належить, усе вивчив.

Насправді, я мало відчуваю наразі різницю між собою теперішнім і собою 18-річним. Звісно, є різниця у досвіді, але впевненість і віра в себе були притаманні і моїй 18-річній версії. Так, можливо, зараз я творю і креативлю менше, ніж тоді, адже на це в мене тепер є об’єктивно менше часу (до речі, мені цього трохи не вистачає), але відчуваю більше відповідальності.

– Що було найважчим, коли ви починали?

– Те, що все нове й ти маєш усе робити вперше, але віра в себе допомагає і доводить, що можливо всього досягти.

– Головні правила організації вашого робочого дня.

– Дуже гарна практика в JYSK, як на мене, – це планування не лише на день і навіть не на тиждень чи на квартал, а на рік чи кілька років уперед. Такий горизонт планування допомагає краще розуміти, що робити найближчим часом, щоби досягти поставлених цілей.

Також більшість бізнес-процесів у нашій компанії носять циклічний характер. Дотримання цієї циклічності є дуже важливим, оскільки дозволяє відслідкувати поточний результат та корегувати подальший напрямок дій. Важливо планувати наперед. Скажімо, Різдво у будь-якому разі прийде 6-го січня, але до нього треба підготуватися заздалегідь, якщо ви маєте на меті успішно реалізувати новорічні товари. А, наприклад, асортимент меблів на наступний сезон Indoor 2019 року ми обговорюємо цієї осені.

#Години генерального менеджера JYSK в Україні Євгена Іваниці: про перепрацювання як шкідливу звичку, любов до бігу і бажання завжди бути першим

Фото: Мар’яна Явлошевич

− В яких ситуаціях ваші сильні сторони проявлялися, як слабкі, і навпаки? Тобто, які риси допомагають і заважають одночасно?

− Будь-яка риса характеру може грати в обидва боки. Наприклад, домінування, намагання досягти найкращого результату – це дуже добре, але не варто забувати про команду – вона має встигати за вами.

− Що вас мотивує?

− Ріст компанії, особисте зростання. Рух, динаміка. Усе це надихає.

− З чим вам довелося попрощатися в боротьбі за продуктивність?

− Я навмисне «відрізав» себе від Facebook, оскільки мені вистачає й тих каналів комунікації, що маю.

− Тобто, ви взагалі не користуєтеся соцмережами?

− Не зовсім, я присутній в LinkedIn та деяких інших соціальних мережах, оскільки для мене це канали бізнес-комунікації. Також активно користуюся «месенджером», тому що там наша внутрішня група ритейл, де ми оперативно обговорюємо різні поточні питання.

#Години генерального менеджера JYSK в Україні Євгена Іваниці: про перепрацювання як шкідливу звичку, любов до бігу і бажання завжди бути першим

Фото: Мар’яна Явлошевич

− Назвіть корисні звички, які допомагають бути продуктивним у роботі та особистому житті, та шкідливі, які заважають.

− Я люблю спорт, люблю бігати. Це допомагає тримати себе в тонусі й бути бадьорим. Серед шкідливих звичок – напевне, перепрацювання.

У людини мають бути збалансовані три речі – робота, родина та її особистість.

– Чи використовуєте ви техніки тайм-менеджменту?

– Outlook-календар, де розплановані зустрічі й завдання є, мабуть, тим додатком, який я найчастіше використовую як на ПК, так і на мобільних пристроях. Усі календарі наших працівників об’єднані, тому ми бачимо, хто чим займається і на коли можна запланувати зустріч.

Ми в компанії цінуємо час, тому дотримання правил і тематики зібрання в JYSK дуже важливі. Якісна попередня підготовка до будь-якої зустрічі визначає її успішність та ефективність.

– Якби у вашому графіку звільнився один день, чим би ви зайнялися?

– Провів би час із дружиною.

– Як не стати жертвою продуктивності?

– У людини мають бути збалансовані три речі – робота, родина та її особистість. Якщо ж думати лише про роботу, то вас надовго не вистачить.

#Години генерального менеджера JYSK в Україні Євгена Іваниці: про перепрацювання як шкідливу звичку, любов до бігу і бажання завжди бути першим

Фото: Мар’яна Явлошевич

– Чи поділяєте ви філософію хюґе?

– Не повністю. Часто ритм життя настільки високий, що просто відсутній час, щоб зупинитися для релаксу. Але кожного разу, коли така нагода з’являється, то хюґе – свічечки, тепло, затишок та тиша – дозволяє швидко відновитися і зарядитися на нові звершення. Взагалі в Данії, Скандинавії доволі прохолодна погода, часто дуже похмуро, сонце може не з’являтися багато днів поспіль, тому у мешканців цих країв потреба в затишку, теплі, мабуть, проявляється дещо частіше.

Повертаючись до філософії хюґе – працюючи в JYSK понад 10 років, змінюєш власну ментальність, навіть не помічаючи цього. Спокійні сірі, пастельні, природні відтінки, що не кидаються в очі, стають для тебе нормальними. Дуже радує те, що скандинавські мотиви стають все більш популярними серед українських споживачів.

Попередні випуски:

1. #Часы маркетинг-директора Uklon Даниила Ваховского: о 12 неделях в году, как джаз повышает продуктивность и почему полезно иметь сознание новичка

2. #Часы медиаконсультанта Веры Черныш: как не давать мозгу ржаветь, какую работу не заменит искусственный интеллект и почему не нужно бояться «ветра в лицо»

3. #Часы основателя массовых онлайн-курсов Prometheus Ивана Примаченко: о неустойчивости инноваций, состоянии потока и как никогда не переставать бороться

4. #Часы основателя агентства Fedoriv Андрея Федорива: почему хороший бренд – это всегда вопрос, о суперлюдях и большой амбициозной цели

5. #Часы руководителя отдела коммуникаций и ивентов в UNIT.City Александры Говорухи: об азарте и самомотивации, как фокусироваться на главном и почему не нужно спешить жить

6. #Часы CEO онлайн-сервиса заказа еды Eda.ua Евгения Казанцева: о неудаче как стимуле, самом важном для бизнеса и трезвом осмыслении того, что делаешь

7. #Години радниці начальника Київського метрополітену Наталки Макогон: про день у підземці під час подорожей, фейли, «метрогоробця» та про те, чому робота в метро вчить спокою

8. #Часы сооснователя киевской библиотеки BOTAN Алексея Иванова: о несчастливых $100, въедливости, важности «зачем?» и контенте-фастфуде

9. #Часы основательницы проекта «Всі. Свої» Анны Луковкиной: о секрете продуктивности от Эннио Морриконе, лени как двигателе, отказе от соцсетей и нежелании взрослеть

10. #Часы основателей Kyiv Academy of Media Arts Сергея и Анны Вовк: о работе как стихии, ненужных заклинаниях и как ребенок помогает в организации дня

11. #Часы идеолога пространства для коворкинга Счастье HUB Маргариты Сичкарь: о правиле пустоты, пользе перепадов, почему людей можно обмануть только раз и как потратить миллион

12. #Години співвласника холдингу емоцій !FEST Андрія Худо: про вчасні паузи, драйв, ранкову каву і вміння бути психологом

13. #Часы основательницы кулинарного проекта «Картата Потата» Даши Малаховой: о жизни, как игре в теннис, отсутствии правил и важности миссии

14. #Часы основательницы культурно-социального проекта «Aрт-Пiкнiк» Славы Фроловой: о трудоголизме как враге, природе лидера, чувстве юмора и космосе человека

15. #Часы PR-директора «1+1 медиа» и партнера издательства «Книголав» Светланы Павелецкой: о дисциплине, честности, 100 книгах в год и почему всегда нужно делать больше

16. #Часы соосновательницы агентства Gres Todorchuk PR Ярославы Гресь: об опыте как награде и наказании, первых 110$ и почему нужно заставлять мозг болеть

17. #Часы основателя и СЕО студии стартапов Concepter Влада Тисленко: о пике эффективности, «железном человеке» и пользе текучки в компании

18. #Часы основательницы благотворительного фонда «Таблеточки» Ольги Кудиненко: об однозадачности, прокрастинации и злости как главном ресурсе мотивации

19. #Часы основателя компании Ulichnaya Eda Романа Тугашева: о работе как игре, уроке за $100 000 и гастрономии как лучшем способе открыть страну

20. #Часы основательницы нетворкинг-платформы Charitum Даши Заривной: о двух сторонах эмоциональности, минусах продуктивности и лучшей черте поколения Z

21. #Часы генерального продюсера Одесского кинофестиваля Юлии Синькевич: об уроках выгорания, эмоциональной синусоиде и почему реализм важнее мотивации

22. #Часы основателя сервиса впечатлений в подарок Bodo Виталия Дрозда: об удовольствии как факторе продуктивности, вреде small talks и почте в один экран

23. #Часы актрисы театра и кино Ирмы Витовской: о самодисциплине, позитивном лидерстве и актерстве как профессии одиночек

24. #Часы основателя Школы предпринимательства и лидерства для детей и подростков MBA Kids Николая Дориченко: о яхтинге, факапах и научной фантастике